نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنایع کوچک چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- دومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط چهارمحال و بختیاری با شرکت ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری  روز چهارشنبه در این آیین اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۳ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید علاقمندان فعال است.

حمیدرضا فلاح افزود: ۸۰ درصد هزینه‌های برپایی این نمایشگاه برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

وی در ادامه از رونمایی کتاب انتقال تجارب کارآفرینان برتر است نیز خبر داد و تصریح کرد: از راهکارهای حمایتی از صنایع کوچک در اختیار قرار دادن تجارت کارآفرینان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: در این کتاب به بیان تجربیات موفق ۱۵ واحد صنعتی موفق پرداخته شده است و امید می‌رود که بتواند در ادامه راه صنایع کوچک نقش موثری ایفا کند.

حضور ۵ هزار واحد صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در سال آینده

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این آیین اظهار داشت: در ۲ سال گذشته و در زمان شیوع ویروس کرونا در مقطعی برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متوقف شد اما پس از عبور از موج دلتا نمایشگاه با ۳۰ درصد ظرفیت خود آغاز به کار کردند.

وحید جوانمردی افزود: چنانچه شرایط شیوع کرونا رو به بهودی بگذارد، پیش بینی می‌شود در سال آینده شاهد حضور پنج هزار واحد صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از صنایع کوچک برای حضور در نمایشگاه‌ها حمایت می‌کند، تصریح کرد: حمایت از صنایع کوچک در سطح اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی شرکت ها و فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌هاست.

 مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: این سازمان بخش زیادی از هزینه‌های حضور واحدهای صنعتی کوچک در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را تحت عنوان یارانه‌های حمایتی پوشش می‌دهد.

جوانمردی افزود: سالانه بین پنج تا ۱۰ نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در کشور برگزار می‌شود.

حمایت از صنایع کوچک توجیه‌پذیر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از حمایت صنایع کوچک توجیه‌پذیر در استان خبر داد و گفت: صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد دارند و از واحدهایی که توجیه‌پذیر باشند، حمایت می‌شود.

محمدکاظم منزوی اتکا به جریان دانش و مهارت را از مهمترین برنامه‌های اقتصادی استان در سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌ها در سال آینده تقویت جریان دانش و مهارت است و در همین راستا اقداماتی که می‌تواند در زنجیره صنایع بزرگ، کوچک و صنایع دستی منجر به افزایش تولید شود در کانون توجه قرار می‌گیرد.

وی به نقش مهم نمایشگاه‌ها در به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنایع کوچک اشاره و خاطرنشان کرد: از این نمایشگاه ایده‌های جدید را می گیریم و به فکر توسعه آن هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صنایع کوچک پر از دانش و فناوری هستند، یادآور شد: صنایع کوچک و بزرگ مکمل یکدیگر هستند و انتظار می‌رود صنایع بزرگ در استاندارد کردن و ارتقاء فعالیت‌ها برای صنایع کوچک میدان‌داری کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای انحصار تولید ۵۰ محصول صنعتی است

رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر استان دارای انحصار تولید۵۰ محصول صنعتی است که در هریک از این محصولات یا بزرگترین تولیدکننده و یا تنها تولیدکننده در کشور است که از جمله آن می‌توان به تولید خوراک آبزیان، تولید اکسید روی، تولید چادر مشکی و ورق خودرو اشاره کرد.

سجاد رستمی در ادامه به اجرای سند پیشران پیشرفت ایران در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس این سند در ۲۴ محور از جمله نهضت ساخت داخل، بازسازی و نوسازی صنایع، رفع تعهدات ارزی، تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلات و فناوری آسیب‌شناسی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر شناسایی مسائل و مشکلات، راه‌های غلبه بر این مشکلات و دستگاه‌هایی که می‌توانند در این راستا کمک کنند، نیز شناسایی شده است تا در سالهای آینده بتوان مشکلات واحدهای تولیدی استان را در کمترین زمان برطرف و به نقطه مطلوب برسیم.

رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از بهره‌برداری ۱۳۵ واحد صنعتی در استان تا بهمن امسال خبر داد و گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال افتتاح شده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha