۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84669543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارکنان واکسن نزده در گناباد اجازه ورود به محل کارشان را ندارند

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد از مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان خواست که از ورود کارکنان واکسن نزده به محل کارشان در ادارات جلوگیری کنند.

رضا نصیری روز پنج شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: مسوولان ادارات باید لیست پرسنلی که واکسن تزریق کرده‌اند را طی چند روز آینده به فرمانداری و این ستاد اعلام کنند و همچنین با فرهنگ سازی و اقدامات تشویقی آنان را ترغیب و مجاب به تزریق واکسن و بویژه دریافت دز سوم کنند.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به اقدامات اثر بخش دولت سیزدهم مبنی بر واکسیناسیون گسترده کرونا اکنون از موج ششم بیماری کووید ۱۹ عبور کرده ایم و تبعات و مبتلایان و فوتی‌های ناشی از  این بیماری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار فوتی ها در گناباد مربوط به گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال است که برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از امیکرون باید مردم در کنار واکسیناسیون نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی و زدن ماسک بیش از پیش اهتمام ورزند و احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برخی از نقاط و روستاهای گناباد مانند روستای "بیلند" که مشارکت مردم آن در دریافت واکسن کرونا ضعیف است، باید با مراجعه خانه به خانه به درب منازل مردم را تشویق به این اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد مردم بجستان و ۸۶ درصد مردم شهرستان گناباد حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند که باید با فرهنگ سازی بیشتر، مردم ترغیب به تزریق واکسن و به خصوص دز سوم شوند.

دکتر جواد صادقی نسب گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک در شهرستانهای تابعه این دانشگاه شامل گناباد و بجستان اکنون به ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است که این میزان مطلوب نیست، بنابراین احساس مسوولیت بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی گفت: مهمترین شرط سفرهای نوروزی و خدمات سفر در این تعطیلات تزریق واکسن و رعایت پروتکلهای بهداشتی است، بطوریکه خدمات دهنده و خدمات گیرنده باید سه دز واکسن را زده باشند.

رییس آموزش و پرورش گناباد در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد قرار بر این شد که کلیه مدارس مقاطع تحصیلی مختلف این شهرستان به جز مهد کودکها و پیش دبستانی ها از روز شنبه آینده با رعایت پروتکلهای بهداشتی و به همان شیوه گذشته بازگشایی شوند که این موضوع  بعد از تایید اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود.

حسین احمدی تصریح کرد: بنابر مصوبه قبلی ستاد کرونا اگر در هر کلاس یک مورد کرونا بین دانش آموزان مشاهده شد، آن کلاس به صورت غیر حضوری و اگر در دو کلاس تعدادی مبتلا به کرونا  بیشتر بود، کل مدرسه به صورت غیر حضوری به ادامه فعالیت می پردازد.

در حال حاضر سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری  جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha