افزون‌ بر۵۳ درصد جمعیت هدف شرق استان سمنان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۵۳.۶ درصد از جمعیت هدف در شهرستان‌های شاهرود و میامی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی عصر جمعه با بیان اینکه روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نزولی است، به رسانه ها افزود: در چند روز گذشته جواب نمونه‌های آزمایشگاهی ارسالی مثبت از ۶۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که این امر نشان دهنده فاصله گیری از اوج همه گیری در پیک ششم است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه و بستری کودکان نیز کاهش یافته است، ابراز داشت: هم اکنون سه کودک مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های شاهرود تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

شیبانی با بیان اینکه ۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه مراقبت می شوند، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های امام حسین(ع) و بهار شاهرود بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک فوتی بر اثر کرونا در این مجموعه ثبت شد، اظهار داشت: تزریق واکسن نوبت سوم جمعیت هدف و نوبت اول و دوم دانش آموزان باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی مهمترین راه جلوگیری و پایین آوردن شدت درگیری این ویروس را تزریق دُز سوم واکسن دانست و اظهار داشت: استفاده از ۲ لایه ماسک، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته می تواند از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha