۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84670765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ درصد آزمایش‌های کرونا در بانه مثبت است

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 84670765
۲۴ درصد آزمایش‌های کرونا در بانه مثبت است

سنندج- ایرنا- رییس مرکز بهداشت بانه گفت: با آغاز پیک ششم در شهرستان بانه، جواب آزمایش کرونای ۲۴ درصد بیمارانی که با علائم سرماخوردگی به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مراجعه و تست دادند، مثبت شده است.

محمد علی مسلمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند اما آمار مرگ و میرها به دلیل تاثیر واکسینایون کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با شروع پیک ششم کرونا بیماران مبتلا به ویروس کرونا حدود هشت برابر افزایش و مراجعه به مراکز درمانی سرپایی و مراکز بهداشتی و درمانی هم چهار برابر افزایش یافته است.

مسلمی با اشاره به کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی گفت: هم اکنون چهار بیمار در بخش ای سی یو بستری شده و مابقی بیماران در بخش های کرونا بستری هستند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با ویروس کرونا دستورالعمل های مشخص وجود دارد که شامل ماسک زدن، دوری از تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون است و کسانی که علائم کرونا دارند حداقل به مدت پنج روز خود را در منزل قرنطینه کنند.

رییس مرکز بهداشت بانه اضافه کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل های پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه به خوبی رعایت نمی شود بحث آموزش و اطلاع رسانی عمومی به صورت انتشار پیام های بهداشتی در فضای مجازی،نصب بنرهای آموزشی و پخش پیام های بهداشتی و هشدار با استفاده از خودروهای بلندگو دار در سطح شهر قبل از شیوع پیک ششم انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تشخیص سریع بیماریابی تست سریع در تمام مراکز بهداشتی شهرستان انجام می شود، گفت: بر اساس طرح محدودیت هوشمند که ستاد ملی کرونا وضع کرده نظارت بر اماکن عمومی با همکاری ارگان های دولتی در اولویت قرار گرفته و با علام وضعیت قرمز کرونایی مراکز آموزشی و مدارس تعطیل شد.

مسلمی با بیان اینکه تکمیل فرایند واکسیناسیون ایمنی بدن را بسیار افزایش می دهد، ادامه داد: ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در شهرستان بانه دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و واکسیناسیون ۷۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری وزارت بهداشت مجوز تزریق واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال صادر شده که که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کودک در این گروه سنی واکسن نوبت اول را دریافت کردند.

این مسوول ادامه داد: باتوجه به اینکه احتمال دارد که سویه های دیگر ویروس کرونا همچنان سلامت جامعه را تهدید کند و در سویه اومیکرون مشخص شد که کودکان نیز به شدت درگیر می شوند باید واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال انجام شود.

وی  گفت: همه گیری کرونا در پیک پنجم و ششم با توجه به آمارها در کودکان، جوانان و افراد میان سال افزایش داشته اما در سالمندان کاهش یافته که این امر نشان از تاثیر واکسیناسیون در کاهش ابتلای افراد دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha