۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84671751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبتلایان به کرونا در کردستان از ۹۸ هزار نفر فراتر رفت

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرنا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در استا به ۹۸ هزار و ۵۳۱ نفر رسید.

آرزو فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۴۱بیمار در سنندج، ۱۳ در سقز، ۱۳ در مریوان، ۹ در قروه، هشت دربیجار، ۱۰ در کامیاران، ۱۷در بانه ، ۲ در دیواندره و یک بیمار در سروآباد  تحت مداوا قرار دارند که از ان تعداد ۳۳ بیمار بدحال بوده و در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه هستند.

وی گفت: با مرگ سه بیمار دیگر در شبانه روز گذشته تعداد قربانیان این بیماری در استان از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا ظهر امروز به یک هزار و ۹۹۲ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان اینکه بیشترین تعداد مرگ ومیر بیماران مبتلا به کرونا در سنندج با ۸۶۹نفر بوده است، افزود:  ۳۱۷ نفر در سقز، ۱۵۲ نفر در قروه، ۱۶۰ نفر در بانه، ۱۰۶ نفر در کامیاران، ۱۹۱ نفر در مریوان، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

فلاحی گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا، شهرهای سنندج، بیجار، دهگلان و سروآباد قرمز، دیواندره و قروه نارنجی و سقز ،کامیاران، مریوان و بانه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در ۲ نوبت صبح و عصر فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha