۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84671010
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اقلام اساسی شب عید در خراسان شمالی تامین شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 84671010
اقلام اساسی شب عید در خراسان شمالی تامین شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد خراسان شمالی گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در شب عید فراهم شده است و نگرانی در این باره وجود ندارد.

مهرداد داودزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال و در آستانه سال نو، اقلام اساسی مورد نیاز مردم از جمله برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ و شکر به اندازه نیاز تامین و بخشی از آن توزیع شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع  کشاورزی سازمان جهاد خراسان شمالی درباره گرانی و افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار گفت: کمبودی برای عرضه برنج ایرانی در بازار وجود ندارد اما افزایش قیمت بی رویه سبب گلایه مردم شد از این رو عرضه این محصول از طریق سامانه بازرگام انجام می شود.

داودزاده افزود: سامانه بازرگام به آدرس bazargam.com یک سامانه ای اینترنتی است که در آن کالاهایی از جمله برنج، مرغ منجمد، تخم‌مرغ، شکر و روغن با قیمت مصوب دولت عرضه می شود.

وی افزود: برنج ایرانی از طریق این شبکه هوشمند به ازای هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان عرضه می شود و این محصول بدون هزینه ارسال به منزل افراد ارسال می شود، البته فعلا این امکان تنها در مرکز استان وجود دارد  و در صورت استقبال بجنوردی ها از این طرح در سایر شهرها هم امکان خرید از طریق سامانه بازرگام فراهم می شود.

داودزاده خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو ۷۵۰ برنج هندی دریافت و توزیع شده و ۶۰۰ تن دیگر برنج هندی و ۴۰۰ تن برنج تایلندی در حال جذب است، همچنین تامین و توزیع برنج پاکستانی هم در دست پیگیری است و با پیگیری های دولت به زودی قیمت برنج پاکستانی در بازار کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه شکر مورد نیاز مصرف خانوار، صنف و صنعت هم تامین و توزیع شده است افزود: تاکنون ۱۷۵ تن شکر مورد نیاز مصرف خانوار و ۱۵۰ تن شکر مورد نیاز صنف و صنعت در استان توزیع شده است.

وی افزود: توزیع ۴۹۹ تن گوشت مرغ منجمد کارتنی با قیمت ۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به زودی آغاز می شود همچنین توزیع ۱۸۰ تن گوشت گوسالنه کارتنی و ۵۰ تن گوشت گوسفندی کارتنی در آستانه سال نو انجام می شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع  کشاورزی سازمان جهاد خراسان شمالی گفت: روغن نباتی هم در بازار اشباع شده است و نیاز خانوار و صنف و صنعت به این محصول تامین شده است اکنون کمبودی در این باره در استان وجود ندارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha