۷۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۷۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۱۹۸ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از این تعداد حدود ۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۱۵۰ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای زیر پوشش این دانشگاه تحت مراقبت و  درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر روزانه حدود ۲۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد حدود ۱۴۰ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می شوند که  علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۵۹۳ تن رسیده است و چهار هزار و ۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۱۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۴۲ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۲۸ دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۷۵۶ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۲۶ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha