۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84671435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۴ هزار نفر در خراسان شمالی متقاضی مسکن دولتی شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۰۲ نفر در این استان با ثبت نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند.

قاسم قاسمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۴۴۲ نفر از مردان مجرد استان با ثبت نام در سامانه متقاضی مسکن شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، باید ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که در این زمینه نیاز چهار ساله به زمین تامین شد.

وی یکی از مشکلات در اجرای طرح های مربوط به جهش مسکن را تامین نشدن زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دستگاه های خدمات رسان مکلف به تامین خدمات زیرساختی برای پروژه ها هستند و برای تمامی واحدهای مسکونی برنامه های حمایتی مسکن، صرفا حق انشعاب دریافت کنند، بر این اساس حق دریافت هیچ مبلغ دیگری تحت هر عنوان دیگری را ندارند.

قاسمی با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی آب، برق و گاز به پروژه های نهضت ملی مسکن و باقیمانده مسکن مهر افزود: اکنون ۲۵۳ واحد مسکن مهر شامل ۹۶ واحدی پارس سرزمین ماهان، ۴۸ واحدی کیش اوریناک، ۷۲ واحدی مهر قائم و ۳۷ واحد گروه های ساخت گلستان شهر نیاز به تامین آب دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح یکهزار و ۱۲۰ واحدی برکت در بجنورد هم نیاز به تامین زیرساخت آب، برق و گاز دارد.

وی در باره تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰۶ هکتار زمین دولتی با استعداد ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی برای این طرح تامین شد و  ۲۶.۵ هکتار زمین هم با توافق با مالکان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۱۳ واحد در حال ساخت است و یکهزار و ۵۸۷ واحد خودمالکی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بر اساس اعلام مسوولان در راه و شهرسازی این استان برای پاسخ به نیاز، سالانه باید حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ساخته شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha