جهاد تبیین راهبرد گرفتارنشدن در دام رسانه‌های معاند است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: حرکت در مسیر جهاد تبیین، یکی از راهکارهای اصلی مقابله با حرکت های دشمن علیه وحدت و اقتدار در جمهوری اسلامی ایران است.

فرشید فلاح روز سه‌شنبه در نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان سمنان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: امروز که دشمن در تزریق ناامیدی و یاس، با ابراز نوین رسانه در حال اقدام است، گردهمایی های فعالان فضای مجازی با هدف تلاش برای حرکت در مسیر جهاد تبین ستودنی است. 

وی ادامه داد: فضای مجازی در سلیقه، دیدگاه، تفکر و اندیشه تنوع دارد و از سویی جوانان جامعه سرنوشت مشترکی دارند که آن سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

فلاح، جهاد تبیین را راهی برای مقابله با فعالیت های رسانه ای دشمن دانست و اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر و دست‌اندرکاران رسانه و فعالان مجازی، تبیین دستاوردها و افشای توطئه‌ها را به عنوان یک وظیفه و مسولیت بزرگ، بر دوش دارند.

وی، جهاد تبیین را ضرورت و نیاز فوری کشور دانست و گفت: در گفتمان رسانه ای دنیا کسی برنده است که دارای شهرت نیک است و با گفتمان زیبا افکار را مدیریت می‌کند. 

فلاح با اشاره به اینکه جهاد تبیین شناسایی بدل از اصل است، اضافه کرد: جهاد تبیین تنها ارائه طرح و بیان دستاوردها نیست بلکه افشای توطئه در بیان حقیقت‌ها است تا بتوان با این اقدام بالا بردن سواد رسانه‌ای را دنبال کرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: تولید محتوای مناسب و شایسته و حمایت از فعالان و رویدادهای انگیزشی برای تولیدات مناسب، افزایش سواد رسانه ای و شبکه سازی و متحدکردن فعالان فضای مجازی، عوامل مهم در رسیدن به جهاد تبیین است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان سمنان به همت سازمان فضای مجازی سراج در قالب کارگاه‌های آموزشی با عنوان “شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و مسئولیت پذیری” ویژه فعالان فضای مجازی، ۱۷ اسفند ماه در ۲ نوبت صبح و عصر با حضور مسوولان ارشد و مدرسان کشوری در حال برگزاری  است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha