استاندار: استمرار پروازهای فرودگاه همدان مستلزم حمایت و مشارکت مردم است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به پیگیری‌های چهار ماهه برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه همدان، گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی ۲ خط پروازی از امروز در این فرودگاه برقرار شد که استمرار این پروازها مشارکت مردم را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در آیین برقراری دوباره پروازهای فرودگاه همدان، افزود: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، مسوولان هواپیمایی کشور و اقدامات مدیریت و کارکنان فرودگاه همدان، در گام نخست ۲ پرواز برای فرودگاه در نظر گرفته شده که در صورت استقبال مسافران تعداد این پروازها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۲ سال گذشته فرودگاه همدان به خاطر همه گیری ویروس کرونا تعطیل بود، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در چهار ماه گذشته و مکاتبات انجام شده با وزیر راه و شهرسازی سر انجام، فرودگاه همدان احیا و خطوط پروازی  برقرار شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ایجاد ایرلاین (خط پرواز) هدف اصلی ما برای فرودگاه همدان است، تصریح کرد: با راه اندازی خط پروازی در همدان، در زمان کمبود مسافر نیز خدمات حمل و نقل هوایی می‌تواند به استان های دیگر ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی ۲ ساله این فرودگاه عواقب زیادی داشت، تاکید کرد: با برقراری پروازهای فرودگاه همدان، زمینه مناسب برای توسعه حوزه گردشگری، رونق اقتصادی و سرمایه گذاری در استان فراهم می‌شود.

مردم همدان لایق بهترین خدمات هستند

استاندار همدان با اشاره به اینکه از هرگونه اقدام و خدمت برای مردم همدان دریغ نخواهد شد؛ زیرا لایق بهترین‌ها هستند، گفت: در حال حاضر پروازهای ۲ سویه همدان-مشهد و همدان-کیش از این فرودگاه برقرار شده و مسافران می‌توانند در این ایام از خدمات پروازی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: پروازهای مسیر همدان و مشهد مقدس در روزهای سه شنبه و جمعه و همچنین پروازهای همدان به جزیره کیش نیز در روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه انجام می‌شود.

قاسمی فرزاد برنامه ای بودن این پروازها را یک مزیت برشمرد و افزود: در طول ۱۰ سال گذشته پروازهای فرودگاه همدان چارتری بود و هیچ پرواز برنامه‌ای نداشتیم که از این به بعد شاهد پرواز های برنامه ای از این فرودگاه هستیم.

وی تاکید کرد: پیگیری و تلاش برای برقراری پروازها از سوی مسوولان و وزارت را ه انجام شده و پایداری آن حمایت مردم را می‌طلبد.

گام بعدی راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی فرودگاه همدان است

استاندار همدان با تاکید بر اینکه استقبال مردم از این پروازها بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اگر مردم استقبال کنند پرواز های عتبات عالیات را همزمان با موسم حج برقرار می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم همدان با ایمان و لایق بهترین ها هستند و باید امکانات تسهیلی برای آن‌ها فراهم شود.

قاسمی فرزاد افزود: نخستین مسافران پرواز امروز، گردشگرانی از کشور عراق و سلیمانیه بودند که نشان می دهد برقراری این پروازها کمک بسیاری به توسعه و رونق صنعت گردشگری می‌کند.

وی تاکید کرد: با امکاناتی که فرودگاه همدان دارد، کمک زیادی به جابه‌جایی مسافران در منطقه غرب کشور می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha