امام جمعه مهاباد: صیانت از منابع طبیعی جزو آموزه های دین اسلام است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و نگهداری از محیط زیست جزو آموزه و توصیه‌های مورد تاکید دین مبین اسلام است.

ماموستا عبدالسلام امامی روز پنجشنبه در حاشیه آیین نهال کاری به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تاسیس بنیاد شهید افزود: کاشت نهال و حفظ پوشش گیاهی و فضای سبز در فرهنگ بزرگان دین اسلام از جمله پیامبر (ص) جاری بوده و به حفظ این منبع ارزشمند بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: تعرض به منابع طبیعی و همچنین تخریب آن نیز در اسلام نکوهیده و حرام بوده و ضروری است همه ما در نگهداری از آن کوشا باشیم تا نسل های آینده نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در جنگ مسلمانان نیز به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آنها مگر در مواقع ضروری تاکید داشته و همین امر ما را نیز به صیانت از آن تشویق می کند.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه هوای پاک و زمین سبز برای حیات انسان ضروری است، اضافه کرد: فضای سبز و پوشش های جنگلی منبع تولید اکسیژن مورد نیاز طبیعت است که باید مورد صیانت قرار گیرد.

وی یادآور شد: درختکاری و حفظ و نگهداری نعمات خداوند یکی از مسوولیت ها و وظایف همه انسان هاست و خداوند متعال به واسطه مهربانی خود این منابع ارزشمند را در اختیار ما قرار داده است.

به گزارش ایرنا، امسال پنج هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در مهاباد توزیع می‌شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha