۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85408712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هفته منابع طبیعی با کاشت نهال در مهاباد آغاز شد+فیلم

مهاباد- ایرنا- برنامه های هفته منابع طبیعی در مهاباد با کاشت نیم هکتار نهال در بالای دست پارک ملت این شهرستان با حضور مسوولان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد روز سه شنبه در حاشیه آیین درختکاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال پنج هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در سطح این شهرستان توزیع می‌شود.

سید انور حسینی بیان کرد: این نهال ها از نوع زینتی و غیرمثمر متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه بوده که در طول این هفته در مناطق مختلف این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی با همکاری مردم و تشکل های زیست محیطی غرس خواهند شد.

وی اضافه کرد: شهروندانی که خواهان کاشت نهال در محل کاری و جلوی منزل خود نیز هستند می توانند با مراجعه به این اداره نهال خود را دریافت و غرس کنند.

وی با بیان اینکه هم عملیات درختکاری نیم هکتار از منطقه بالا دست پارک ملت آغاز شده است، افزود: برنامه های مختلف دیگری از جمله افتتاح طرح های حوزه منابع طبیعی، آیین های ویژه در روستاهای بخش های خیلفان و مرکزی، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای بهره برداران و تجلیل از مرتعداران نمونه و محافظان منابع طبیعی نیز به مناسبت این هفته برگزار می شود.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم اظهار کرد: برنامه های هفته منابع طبیعی در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم برای حفظ و احیای منابع ملی اجرا می شود.

حسن عباسی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم و حمایت دیگر دستگاه های اجرایی حفاظت از منابع طبیعی امکان پذیر نیست، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و افزایش مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی راهکاری مناسب برای جلوگیری از تخریب و تعرض به منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی بیان کرد: همه ساله بحران های مختلفی مانند سیل، ریزگردها، کم آبی ،فرسایش خاک و حتی آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی منطقه را تهدید می کند که درختکاری نقش مهمی در کاهش پیامدهای این آسیب و احیای طبیعت دارد.

به گزارش ایرنا، در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha