شهردار مهاباد: سرانه فضای سبز به ۹ مترمربع ارتقا می‌یابد

مهاباد - ایرنا - شهردار مهاباد با بیان اینکه سرانه فضای سبز در این شهر ۶ مترمربع به ازای هر شهروند است، گفت: با برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم سال آینده این میزان را به ۹ مترمربع برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک رستم پور روز دوشنبه در حاشیه آیین درختکاری افزود: امسال به مناسبت هفته درختکاری سه هزار اصله درخت در معابر، پارک‌ها و میادین سطح شهر در راستای توسعه گسترش فضای سبز غرس خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲ طرح پارک جنگلی در منطقه داشامجید و قاضی اصغر به مساحت ۷۰ هکتار برای سال آینده در دستور کار قرار دارد که با اتمام آنها سرانه فضای سبز از ۶ مترمربع به ۹ مترمربع افزایش خواهد یافت.

شهردار مهاباد اضافه کرد: شهر برای داشتن نما، سیما و منظری زیبا نیازمند مشارکت شهروندانی است که به فضای شهری، تعلق خاطر داشته باشند.

شهردار مهاباد: سرانه فضای سبز به ۹ مترمربع ارتقا می‌یابد

وی از مشارکت انجمن های مردم نهاد و شهروندان دوستدار محیط زیست در نگهداری فضای سبز و درختان تقدیر کرد و افزود: شاهد رشد این فرهنگ در شهر مهاباد هستیم که از شهروندان فعال در این زمینه تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، با تلاش منابع طبیعی و برنامه ریزی انجام شده بیش از ۵۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف شهرستان مهاباد با مشارکت مردم غرس می‌شود.

هر سال در هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۲ اسفند) در بیشتر نقاط کشورمان آیین های درختکاری و غرس نهال‌های مثمر و غیرمثمر بازار داغی دارد هر چند بسیاری از این نهال‌ها پس از مدتی بدون مراقبت خواهند ماند و خشک می‌شود اما تعدادی از آنها نیز رشد و نمو پیدا می‌کنند.

در مهاباد بیش از ۲۰۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یک هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha