۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84678581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان: حضور در یادواره شهدا الگوبرداری از تربیت دینی است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم یاد شهیدان و پیروی از آرمان های آنان تاکید کرد و گفت: حضور در یادواره و محفل‌های شهدا یک نوع الگوبرداری از تربیت دینی و معنوی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز پنجشنبه در یادواره شهدای دهگلان که در هتل شادی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای عرض سلام و ادب خدمت خانواده معظم شهدا و اعتلای نام شهدای والامقام در این شهر و مراسم حضور یافته‌ایم.

وی به راز محبوبیت شهید مدافع حرم «امیرعلی محمدیان» اشاره کرد و افزود: حضور در یادواره شهدا نوعی الگو برداری از تربیت معنوی است که با رزق حلال و تربیت شایسته به یک جوانی همچون شهید امیرعلی محمدیان در این سن و سال در هنگام شهادت اعطا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: شهیدی همچون شهید مدافع حرم "امیر علی محمدیان" یک جوانی با کمتر از ۳۰ سال می‌توانست به جوانی خود بپردازد و کنار خانواده‌اش بماند اما با انتخاب شایسته، راه دیگری را در بر گرفت و دور از وطن برای دفاع از حرم جانش را تقدیم کرد و این‌گونه محبوب شد.

حجت الاسلام پورذهبی در وصف راز محبوبیت و اخلاص شهدا به آیه ۴ سوره شرح در قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده «وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ» (نام نکوی تو را به رغم دشمنان، در عالم بلند کردیم) امروز هم یاد و افکار شهدا همه ما را دور هم جمع کرده و یقینا نام پرافتخار شهدا همواره در تاریخ ماندگار و می‌درخشد.

وی ادامه داد: بنده هر وقت نام شهدای خان طومان برایم تداعی می‌شود ارتباط خاصی با شهدا پیدا کرده و آن برگرفته از خدمات، روح، سیره معنوی و عبادی شهدا است.

نماینده ولی فقیه در کردستان "جهاد، مهاجرت، شجاعت و توجه به ساحت قدسی حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) " را راز محبوبیت شهدا خواند و اظهار کرد: انسان با داشتن این ویژگی‌ها و گام برداشتن در راه امام حسین(ع)، محبوب و مورد احترام مردم قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام پورذهبی ذات شهدا را مقدس خواند و اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال همواره ما را قدردان و ادامه‌دهنده راه شهدا قرار دهد و عاقبت همه ما را ختم به شهادت کند.

شهرستان دهگلان در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha