قهرمانی ایران در غرب آسیا تا کناره گیری بالاترین مقام اجرایی کیش

کیش - ایرنا - قهرمانی تیم فوتبال قطع عضو ایران در غرب آسیا و راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ ترکیه، کناره گیری سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و انتصاب مسوول اداره این سازمان، آغاز غرس نهال در باغ مصلا، کشف ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و رسیدن کیش به قله پیک اومیکرون از جمله اخبار این جزیره در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا،  جزیره کیش از ۱۴ تا ۲۰ اسفند ماه شاهد رویدادهای مختلف از جمله کناره گیری محمدرضا نوایی لواسانی سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد کیش از سمت خود بود.

سعید محمد دبیرشواریعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی پس از قبول استعفای نوایی لواسانی طی حکمی سعید پورزادی سرپرست معاونت سازمان منطقه آزاد کیش را به عنوان مسول اداره این سازمان تا تعیین مدیرعامل جدید منصوب کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه ۱۴ اسفندماه هنگام بررسی پرونده های ارجاعی از کمیته تلفیق در بخش درآمد لایحه اعتبارات ۱۴۰۱ با ۱۲۳ رای موافق بند (O) تبصره ۶ قانون دارایی ۱۴۰۱ در مناق آزاد تجاری را منوط به داشتن سه شرط حذف کردند.

بر اساس آن سه شرط برای عدم مشمولیت مناطق آزاد از پرداخت ارزش افزوده لحاظ شده که شامل محصور بودن منطقه آزاد، تراز تجاری مثبت (در بخش صادرات، واردات و خدمات) و خارج از پوشش جمعیتی است.

نادر کشتکار رییس هیات مدیره مجمع سازندگان جزیره کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره گفت: مصوبه حذف شمولیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری و صنعتی نشان از همدلی بخش خصوصی، دولت و مجلس برای اعتلای این مناطق برای سهم آفرینی در عرصه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: استدلال ها و بحث های کارشناسی ما به عنوان مجمع سازندگان کیش با تصمیم گیران در مجلس و دولت از مدتی قبل شروع شد و جلسات متعددی با روسای کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس و همچنین وزارت اقتصاد داشتیم و تلاش کردیم مجلس و دولت را مجاب کنیم که این قانون به سود رشد و توسعه مناطق آزاد نیست و با روح تشکیل این مناطق مغایر است.

قهرمانی ایران در غرب آسیا تا کناره گیری بالاترین مقام اجرایی کیش

ورزش

کیش در هفته گذشته شاهد قهرمانی شاگردان جعفر برزگر سرمربی تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران در غرب آسیا بود که اعضای این تیم در چهار بازی خود در مسابقه قهرمانی غرب آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ کشور ترکیه با چهار برد و ۱۲ امتیاز به عنوان صدر نشین به مسابقات جام جهانی اعزام شدند.

همچنین در این مسابقه ازبکستان با سه برد و ۹ امتیاز در رده دوم، عراق با ۲ برد و ۶  امتیاز ۲ تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی بودند و  فلسطین با یک برد و سه امتیاز و  هند با صفر امتیاز از صعود جا ماندند.

در این مسابقه با نظر سرمربیان پنج تیم حاضر علی ظفری از ایران به عنوان بهترین دروازه بان، قدرت خدایوف از ازبکستان به عنوان برترین بازیکن و لنین از هندوستان به عنوان جوان ترین بازیکن مسابقات انتخاب و از آنان تجلیل شد.

هفته گذشته مدیران آکادمی ورزش بلگراد با مسوولان کیش دیدار کردند و در نشست مشترک آنها اعلام شد این جزیره به واسطه داشتن پتانسیل های ورزشی ظرفیت راه‌اندازی " اولین مرکز بین المللی آموزش ورزش های آبی" را دارد.

اولین دوره مسابقه دوگانه بانوان از سوی هیات ورزش سه‌گانه (تری اتلون) با همکاری مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش برگزار شد ۱۵ شرکت کننده مسیر مسابقه را که شامل ۵۰۰ متر دو ، ۲ کیلومتر دوچرخه سواری و ۵۰۰ متر دویدن بود طی نمودندو در پایان ساناز عسکری، زهرا موسوی اصل خامنه و پریوش سیه جانی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

قهرمانی ایران در غرب آسیا تا کناره گیری بالاترین مقام اجرایی کیش

کرونا و سلامت

کرونا و سویه اومیکرون آن در هفته گذشته همانند روزهای گذشته در جزیره کیش خبرساز بود و به رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با توجه به روند آمار شناسایی بیماران مبتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا، این جزیره هم اکنون در قله پیک شیوع این ویروس قرار گرفته است.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: طبق رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا کیش همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته اما در چند روز گذشته آمار مراجعه سرپایی و شناسایی بیماران مثبت روند افزایشی نداشته است.

وی اضافه کرد: عبور از این قله و ایجاد روند کاهشی در آمارها نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسافران و کیشوندان است که طبق بررسی ها روند در این جزیره رعایت پروتکل های بهداشتی هم اکنون حدود ۴۰ تا ۸۰ درصد برآورد می شود.

همچنین هفته گذشته نوبت دوم عملیات ایمن‌سازی فلج اطفال ویژه کودکان زیر پنج سال جهت پوشش چهار هزار و ۶۲۳ کودک شامل چهار هزار و ۴۴۴ کودک ایرانی و ۱۷۹ کودک اتباع خارجی ساکن در جزیره آغاز شد.

در این طرح چهار هزار و ۶۲۳ کودک مشمول مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال هستند فرایند واکسیناسیون در ۶ مرکز انجام می شود.

قهرمانی ایران در غرب آسیا تا کناره گیری بالاترین مقام اجرایی کیش

اجتماعی

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش گفت: برپایی برنامه‌های شاد و متنوع دراماکن مختلف جزیره کیش در ایام نوروز برگزار خواهد شد و با پیش بینی سامانه ارتباطی با مردم گزارش‌های مردمی را برای رفع مشکلات شهری و بیان نقطه نظرات مردمی درنظر گرفته شده است.

محسن نظرپور در خصوص اسکان مسافران نوروزی اضافه کرد: آمادگی کامل برای اسکان موقت گردشگران در جزیره کیش در نظر گرفته شده و بیش از ۸۰ المان در جزیره کیش جانمایی شده و نصب شده است.

سپاه ناحیه مقاومت بسیج کیش و شرکت عمران، آب و خدمات این جزیره در راستای استفاده از ظرفیت های بسیج در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بحران، ایمنی در بین عموم مردم و پیشگیری از بروز حوادث و آتش‌سوزی و همکاری در مواقع بحران برایی ارتقای فرهنگ ایمنی و  اجرای "طرح همیار ایمن کیش" تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

این تفاهم نامه همکاری است که در مراسمی با حضور محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران آب و خدمات و سرهنگ پاسدار محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  کیش به امضا رسید.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: نیروهای پایگاه دریابانی کیش، حین کنترل نوار مرزی به یک فروند لنج تجاری که در حال ورود به آب های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بودند، مشکوک شدند.

سرهنگ "علی اصغر جمالی" افزود: در بررسی و بازرسی از شناورها توسط ماموران دریابانی مشخص شد، این لنج کالای قاچاق به ارز ۴۰ میلیارد ریال را از کشورهای همسایه بارگیری و درحال حرکت به سوی بنادر همجوار بوده که در حوزه استحفاظی کیش از سوی ماموران پایگاه دریابانی شناسایی و توقیف شد و  ۱۹ نفر از خدمه این لنج‌ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

قهرمانی ایران در غرب آسیا تا کناره گیری بالاترین مقام اجرایی کیش

محیط زیست

هفته گذشته دهمین دلفین پارک دلفین‌های کیش به دنیا آمد و به گفته محمد مبینی مدیر این پارک، این دلفین سومین فرزند سالی (دلفین مادر) در این مجموعه است که تیم ۲۴ نفری شامل مربی و دام پزشک کنترل دمای آب و تغذیه دلفین مادر را از ۶ ماه گذشته برعهده داشته اند.
وی اضافه کرد: زاد و ولد دلفین در شرایط اسارت نیازمند دانش و تکنو لوژی است که مجموعه پارک دلفین‌های کیش با تحقیقات گسترده و انجام آزمایش‌های مختلفی، چون سونوگرافی و آندوسکوپی توانسته در این زمینه موفق شود.

همچنین هفته گذشته به مناسبت روز درختکاری غرس نهال به مناسبت روز درختکاری در باغ مصلای جزیره کیش آغاز شد به گفته معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش ، این باغ ۲ هکتاری در جنب مصلای جزیره با ترکیب ۱۱ نوع میوه مثمر گرمسیری ایجاد می شود.

غفار آقازاده افزود: درختان شامل خرما، لیمو، نارنج، کنار اصلاح شده، سپستان، زیتون، توت، گوآوا، دارزنگی و انجیر باغی است شرکت عمران آب و خدمات در راستای توسعه فضای سبز محوطه مصلا این باغ را ایجاد می کند.

وی یادآور شد: به مناسبت روز درختکاری در راستای توسعه فضای سبز جزیره کیش امروز ۶ هزار اصله نهال نارنج و لیمو را در این جزیره توزیع کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha