۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 84682939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده انتظامی گلستان: با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کنیم

گرگان- ایرنا- فرمانده انتظامی گلستان گفت: این نیرو در بالاترین سطح اشراف اطلاعاتی قرار دارد و اجازه فعالیت مجرمانه را به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت نخواهد داد.

سردار سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقابله قاطعانه با هنجارشکنان در دستور کار پلیس بوده و اکنون شدت بیشتری یافته و همین اقتدار برخورد با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان آرامش و آسایش مردم بدون هیچ اغماضی، باعث شده تا میزان رضایتمندی مردم از عملکرد همکاران ما از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته باشد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر در تماس‌هایی که مردم از طرق خطوط ارتباطی با ما دارند (شماره‌های ۱۹۷ و ۱۱۰) میزان انتقاد و شکایت از همکاران ما به ترتیب چهار و ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم استان ۹۱۹ هزار و ۷۵۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) داشتند که پنج درصد بیشتر از سال گذشته شده است.

فرمانده انتظامی گلستان با یادآوری این که بخشی از این تماس‌ها، عملیاتی، برخی راهنمایی و ارشاد و برخی مزاحمت بوده است، گفت: از مجموع این تماس‌ها، ۳۰۱ هزار و ۶۱۶ تماس به انجام عملیات از سوی همکاران ما در استان منجر شده و بیشترین تماس‌ها به ترتیب از شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، آزادشهر و کلاله به ثبت رسیده است.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: کنترل مجرمان سابقه‌دار، فعالیت گشت‌های پلیس‌های تخصصی در ایام منتهی به روزهای پایان سال شدت یافته و تبهکاران، مجرمان و اراذل و اوباش بدانند، پلیس اشراف و تسلط کامل بر آنها دارد و این تسلط و سلطه ما باعث شده تا خاطرات بدتبرکشی‌های ابتدای سال جاری و مشکلات و مسائلی که امسال درگیر آن بودیم، تمام شود.

وی افزود: البته ناهنجاری‌ها باید ریشه‌یابی و علت‌یابی اساسی و اصولی شود و در واقع صدای مجرمان را بشنویم و متولیان هر بخش در این مسائل، وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا روز به روز شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی تصریح کرد: پلیس یک مطالبه‌گر اجتماعی در کنار قرار داشتن در نوک پیکان مبارزه با هنجارشکنان است اما از سوی دیگر رسانه‌ها باید از متولیان امر و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، نسبت به راهکارهای کاهش وقوع این ناهنجاری‌ها مطالبه‌گر باشند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در جلسات مختلف و متعدد هر صحبتی که از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، همه نگاه‌ها به سمت و سوی ما معطوف می‌شود، در صورتی که اگر هر دستگاهی در حیطه وظیفه‌مندی خود عمل کند، به شدت شاهد کاهش ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

فاضل‌دادگر تاکید کرد که اقدامات پلیس ایجابی و سَلبی است و با توجه به همه این شرایط، نیروی انتظامی استان، در آماده‌باش کامل در برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم، امنیت و آرامش قرار دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر برخی از قوانین و مقررات قانونی و قضایی در برخورد با متخلفین و مجرمین متناسب با میزان جرم رخ داده نیست و بارها مشاهده شده که متهمان به میزان جرم انجام داده، مجازات نمی‌شوند که بازنگری در این بخش از قانون و مقررات ضروری است.

وی بیان داشت: در استان بیش از ۱۴۰ نقطه جرم‌خیز، حادثه‌محور، آلوده و آسیب‌زا بودن از سوی همکاران ما در پلیس آگاهی شناسایی شده اما متاسفانه گلستان استانی واقعه محور است و حادثه محور نیست و همین مساله سبب شده دستگاه‌ها نسبت به سهم خود در وقوع حوادث آگاه نباشند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: یکی از مسائلی که این روزها بطور مکرر در جلسات مطرح کردیم، با توجه به نزدیک بودن به سال نو و تردد مسافران، مساله کارتون به دستان است که ضمن احترام به همه آنان که به عنوان انسان‌های شریف در جامعه حق زندگی و کار کردن دارند، ممکن است عده‌ای از آنان به دنبال جرم و تخلف باشند که همین مساله و تعداد کم آنان، چهره شهر و استان را نامبارک و نامطلوب و ناامن نشان می‌دهد.

فاضل‌دادگر با اشاره‌ای به در پیش بودن سال نو و ضمن اعلام آمادگی همه جانبه پلیس در همه بخش‌ها و واحدها، یادآور شد: "پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری" شعار ناجا در طرح نوروزی ۱۴۰۱ است که این طرح از ۲۴ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده  در استان اجرا شده است تا شاهد نوروزی شاد همراه با امنیت و آرامش در سایه همکاری خوب و مسالمت‌آمیز مردم و مسافرین باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha