سخنگوی اورژانس همدان: نوجوانان بیشترین مصدومان استفاده از موادمحترقه هستند

همدان- ایرنا- سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: نوجوانان بیشتر در معرض صدمات و جراحت های استفاده از موادمحترقه هستند و حدود نیمی از مصدومان را به خود اختصاص داده اند.

«عباس اولیا سمیع» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته ۵۱ درصد مجروحان افراد بین ۶ تا ۱۸ سال، ۳۴ درصد ۱۸ تا ۶۰ سال، ۶ درصد زیر ۶ سال و مابقی سایر گروه های سنی بودند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از مجروحان چهارشنبه پایان سال را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند از خانواده ها انتظار می رود با مدیریت فرزندان از بروز حوادث ناگوار در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: حوادث چهارشنبه پابان سال گذشته ۸۰ مجروح بر جای گذاشت که از این تعداد ۷۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند همچنین ۱۰ تن از مصدومان در بیمارستان بستری، یک نفر قطع عضو و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

اولیا سمیع خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد جراحت ها مربوط به صدمه به ناحیه دست ها، ۲۹ درصد آسیب به چشم، ۱۱ درصد سر و گردن و سه درصد به سایر اعضای بدن از جمله پاها و گوش و بریدگی بوده است.

وی گفت: ۸۱ درصد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۹۹ خودشان استفاده کننده مواد محترقه و ۱۹ درصد نیز عابر بودند همچنین یک نیروی امدادی در حوادث چهارشنبه سوری مجروح شد.

وی با بیان اینکه اورژانس همدان هم اینک در حالت آماده باش قرار دارد ادامه داد: بیشترین نوع آسیب هنگام استفاده از موادمحترقه، سوختگی بوده که طبق آمارهای موجود در حوادث سال گذشته ۴۰ درصد مجروحان دچار سوختگی سطح یک و ۳۵ درصد سوختگی سطح ۲ شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha