استرالیا در تحریم طرفداران حکومتی روس، به متحدان غربی پیوست

تهران- ایرنا - استرالیا امروز دوشنبه اعلام کرد در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم های جدیدی علیه ۳۳ نفر از طرفداران دولت روسیه و صاحبان کسب و کارها اعمال کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «رویترز» این تحریم های جدید  علیه ۳۳ نفر از طرفداران حکومت روسیه از سوی استرالیا اعمال شده است. در میان این افراد «رومان آبرامویچ» مالک باشگاه چلسی و «الکسی میلر» مدیر عامل «گازپروم» دیده می شوند. 

«ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران گفت که استرالیا از اقدامات آمریکا، انگلیس، کانادا، اتحادیه اروپا و نیوزیلند علیه شخصیت کلیدی روسیه حمایت می کند. 

او در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بسیاری از طرفداران حکومت روسیه به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم اقدامات غیرقانونی روسیه علیه اوکراین را از سال ۲۰۱۴ تا کنون تسهیل و یا حمایت می کنند. در برخی موارد این تحریم ها اعضای خانواده این افراد را نیز هدف قرار می دهد.»

استرالیا پیش تر در پی حمله روسیه به اوکراین تحریم هایی برای شخصیت های سیاسی از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه، اعضای پارلمان و طرفداران حکومت روسیه وضع کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha