۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84687669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه‌های خدماتی در ورودی‌های استان اردبیل دایر می‌شود

اردبیل- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های خدماتی در محورهای ورودی به ویژه در نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، صغری فرشی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: ورودی شهرها در فاصله ۳۰ کیلومتری یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز در جریان سفرهای نوروزی است و از این رو بر اساس مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل، ایستگاه‌های خدماتی در این نقاط دایر خواهد شد.

وی افزود: نقاط مورد نظر با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بر اساس دیدگاه کارشناسان شناسایی شده و ایجاد و استقرار ایستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات به مسافران و به ویژه رانندگان در راستای کاهش احتمال بروز حوادث رانندگی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در همین راستا ۶ نقطه مهم‌تر در مسیرهای سرچم، تبریز، آستارا و مغان مشخص شده است تا تمهیدات ویژه‌تری در این مسیرها در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با جذب برنامه‌محور سرمایه‌گذاران به دنبال راه اندازی مجتمع‌های خدماتی در نقاط خاصی از جاده‌های استان است تا هم رفاه مسافران و هم سلامت آنها در مسیرهای ورودی مورد توجه قرار بگیرد.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است. گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود. پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید آن است.

پیش از شیوع ویروس کرونا استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود. امسال با توجه به مجوز دولت سیزدهم برای سفرهای نوروزی پس از ۲ سال وقفه، پیش‌بینی می‌شود که این استان با حجم بالایی از مسافران نوروزی مواجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha