۷۱ سری جهیزیه به نوعروسان مددجو در سردشت  و بوکان اهدا شد

مهاباد - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت هفته جوان و ولادت با سعادت حضرت امام زمان (عج) و حضرت علی اکبر (ع)، ۷۱ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در سردشت و بوکان، از شهرهای جنوب آذربایجان غربی اهدا شد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت در این باره گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته جوان و ولادت با سعادت حضرت امام زمان (عج) و حضرت علی اکبر (ع) ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی تحت پوشش اهدا شد.

فرامرز حسین‌پور  افزود: این جهیزیه‌ها با پنج قلم کالا شامل اجاق گاز، یخچال، تلویزیون، لباسشویی و جاروبرقی با مشارکت خیران تهیه و به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

وی اضافه کرد: برای هر سری جهیزیه ۴۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) سردشت اظهار کرد: اهدای جهیزیه به نوعروسان از طرف این نهاد هر سال در چند مرحله با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی، تسهیل در امر ازدواج، کم هزینه و پایدار انجام می‌گیرد.

حسین پور ادامه داد: علاوه بر این تعداد جهیزیه، از ابتدای سال جاری طی ۳ مرحله، ۴۵ سری جهیزیه دیگر به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به نوعروسان اهدا شده است.

۵۶ مورد جهیزیه به نوعروسان بوکانی اهدا شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان نیز گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه، سال نو و ماه مبارک رمضان ۵۶ مورد جهیزیه به نوعروسان این شهرستان اهدا شد.

سعدی خزمه اظهار کرد: جهیزیه های اهدایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شامل پنج قلم کالا از جمله ماشین لباسشویی هفت کیلویی اتوماتیک، یخچال فریزر ۱۳ فوت،اجاق گاز پنج شعله، تلویزیون(LED)  و جاروبرقی  است.

وی ادامه داد: در این مراسم اقلام و جهیزیه نوعروسان با حضور امام جمعه، فرماندار و خیران و مسوولان اجرایی این شهرستان به آنان اهدا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان ارزش اقلام اهدایی را ۳۰ میلیارد ریال  اعلام کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۰  سری جهزیه در سال جاری با ۸۰ میلیارد ریال در اختیار نو عروسان تحت حمایت این نهاد قرار گرفته که ۲۰ تخته فرش از طرف کمیته حضرت امام (ره) و خیران به ارزش یک میلیارد ریال به نوعروسان این شهرستان اهدا شده است.

خزمه اضافه کرد: این نهاد آماده دریافت هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی برای تامین جهیزیه  نوعروسان در این شهرستان است.

وی، با دعوت از خیران نیکوکار برای مشارکت در تامین جهیزیه نوعروسان افزود: حمایت های کمیته امداد از نوعروسان و زوج های جوان مددجو علاوه بر کمک هزینه جهیزیه برخی برنامه های مشاوره ای، آموزشی و فرهنگی را نیز شامل می شود.

در سردشت چهار هزار و ۱۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha