۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84688066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترافیک خدمت حتی در دقیقه ۹۰؛ از چانه زنی وزارتی تا محرومیت‌زدایی با گروه‌های جهادی

رشت - ایرنا - با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تکاپوی همه برای میزبانی از نوروز باستانی، اما تکاپو خدمت در مدیران دولت مردم نه تنها کم نشده بلکه با قوت بیشتر ادامه دارد و از چانه زنی با وزارتخانه ها تا حمالیت از گروههای جهادی و حل مشکلات زندانیان خستگی نمی شناسد.

به گزارش ایرنا، نماینده عالی دولت مردم امروز چهارشنبه در واپسین لحظات سال ۱۴۰۰ با حضور در جلسات متعدد علاوه بر اهمیت به اقشار مختلف استان است، بلکه حل کشلات و توسعه استان را نیز در اولویت خود قرار داده است. 

استاندار گیلان امروز در گردهمایی ائمه جمعه، طلاب و روحانیون گیلان با تاکید بر ضرورت تقویت امیدآفرینی و وحدت در جامعه از طریق منابر و خطابه‌ها گفت: باید اهمیت برخورداری از تقوای سیاسی و اعتقادی برای خدمت شایسته به ملت برجسته شود و کاهش فاصله بین مسئولان و مردم، تجلی آیین حکمرانی اسلامی مورد تأکید رهبری فرزانه انقلاب است که وجهه همت دولت سیزدهم قرار دارد.

 اسدالله عباسی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: معظم له لازمه موفقیت در جهاد تبیین را «به‌روزرسانی ابزارها در جنگ نرم» دانستند و فرمودند که در جنگ‌های سخت نمی توان از ابزارهای قدیمی استفاده کرد بلکه باید از ابزارهای نوین به نبرد برخاست.

ترافیک خدمت حتی در دقیقه ۹۰؛ از چانه زنی وزارتی تا محرومیت‌زدایی با گروه‌های جهادی

وی با بیان اینکه ما در بخش سخت افزاری مشکلی نداریم و دشمنان نیز به این ارزیابی و محاسبه رسیده اند، افزود: اما در جنگ نرم و موضوعات نرم افزاری بایستی از ابزارهای جدید استفاده کنیم و طبق فرمایش رهبری معظم، بعضی شیوه‌های قدیمی مانند منبر و مداحی همچنان اثرگذار و بدون جایگزین هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در یادگیری معنویت، سیاست و جلوگیری از گمراهی خود را مدیون نشستن پای منابر بزرگان و حضور در مساجد و نمازجمعه می دانیم و باید قدردان اثرگذاری آن در همه شرایط باشیم، گفت: جبهه فرهنگی باید در این قسمت فعال تر عمل کند چراکه بیان مطالب نو با شیوه های جذاب، نیازمند تقویت و نوآوری اثرگذارتر است.

وی آیین‌های حکمرانی اسلامی همچون مردمی بودن را بخشی از جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: دولت مردمی، جهادی و انقلابی آیت الله رئیسی نمونه بارز این فرمایش رهبری فرزانه انقلاب می باشد که با حضور در میان مردم و کاهش فاصله با آنان تجلی پیدا کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در گیلان همه بخش های مدیریتی در میان مردم حضور دارند و مشکلات را از نزدیک مشاهده و برای رفع آن تلاش می‌کنند، گفت: مردم نباید احساس کنند که مدیران متفاوت از آنان فکر می‌اندیشند و باید برای آنان ملموس باشد که مسئولان از دل مردم برآمده اند و درد و رنج آنان را حس می کنند چراکه این موضوع شعار راهبردی دولت مردمی سیزدهم است و باید در جامعه امیدآفرینی صورت گیرد.

عباسی به تعیین نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با اعضای دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: حرکت در آن مسیر وظیفه ماست تا بتوانیم همان راه را با قدرت و مدیریت جهادی برای خدمت مضاعف به مردم پیش ببریم تا جامعه، شهد شیرین خدمت را بچشند.

وی با بیان اینکه در شرایط جنگ نرم و سخت با دشمن، امیدوار کردن مردم براساس عملکردمان یک وظیفه است، افزود: نباید با ایجاد شکاف میان مردم، آنان را ناامید کنیم و با همدلی، وفاق و در کنار یکدیگر بودن و هم اندیشی، امور را جلو ببریم چراکه رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی این بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تأکیدات مکرر امام خمینی (ره) درخصوص حفظ وحدت کلمه میان مسئولان، مردم و مذاهب مختلف اشاره و با بیان اینکه باید با انسجام، قدرت خود را به منصه ظهور برسانیم، اضافه کرد: موفقیت در جنگ سخت، نشأت گرفته از حضور تمامی قوای نظامی و امنیتی تحت مدیریت فرماندهی معظم کل قواست که به پیروزی حکمرانی نهادهای اسلامی و انقلابی منتهی شده است.

اعتبارات در راه پروژه های زیرساختی گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به استان برای توسعه بخش های زیربنایی از جمله راه، راه‌آهن و انتقال بار از طریق کشتی های رو -رو، واگن بر و کامیون بر گفت: با اتصال کریدور شمال به جنوب علاوه بر کاهش هزینه‌ها، ترانزیت بار از هندوستان و چین و ارتباط با اوراسیا و کشورهای اروپایی تسهیل خواهد شد که در تلاشیم با شتاب بخشی این حوزه شاهد شتاب در افتتاح آن باشیم.

عباسی به تخصیص اعتبارات مناسب در بخش آزادراه و نیز حوزه کشاورزی، آب، اشتغال و تولید اشاره و بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات و دو هزار میلیارد تومان نیز برای نخستین بار از محل صندوق پیشرفت و عدالت به استانداران اختصاص یافته تا برای بخش تولید و مولدسازی از جمله حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی اقدام کنند.

ترافیک خدمت حتی در دقیقه ۹۰؛ از چانه زنی وزارتی تا محرومیت‌زدایی با گروه‌های جهادی

وی با بیان اینکه رشد و بالندگی را در کشور و استان طی سال ۱۴۰۱ شاهد خواهید بود، گفت: در بخش پسماند نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و در حال ساماندهی این مسئله به صورت علمی هستیم چراکه مشکل یادشده، طی چندین دهه انباشت شده بود و نمی توان انتظار رفع آن در کوتاه مدت را داشت.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ فعالیت‌های صورت‌گرفته برای رشد اقتصادی از طریق ترانزیت کالا از استان، صدور مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری در قالب تهیه اطلس سرمایه‌گذاری مطابق با سند آمایش سرزمینی گیلان و نیز فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را مورد اشاره قرار داد.

فعال سازی اقتصادی سواحل آزاد شده

عباسی همچنین با اشاره به دستور هوشمندانه رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل که در سفر استانی دولت به گیلان انجام شد، افزود: این فرمان خواسته چندین ساله و بحق همه مردم بویژه گیلانیان بوده و مجدانه و قاطعانه، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام و این امر را از دستگاه های دولتی آغاز کردیم.

وی خاطرنشان ساخت: در مرحله بعدی هم طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه قضایی، نسبت به بررسی پروانه‌های صادر شده در بخش خصوصی ، نظارت های لازم صورت می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: به فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران نیز دستور دادم در خصوص فعال سازی طرح های سالم سازی دریا، با اندیشه و برنامه ریزی صحیح، زمینه جذب سرمایه گذار برای شکوفایی اقتصاد دریامحور را فراهم سازند.

استاندار گیلان به دستور رییس جمهوری در سفر اخیر دولت به مازندران مبنی بر برخورد با جنگل خواری و کوه خواری نیز اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز در هماهنگی با دستگاه قضایی، وارد عمل شده ایم  و اجازه نمی دهیم حتی یک اصله درخت که متعلق به آحاد مردم است، مورد دست اندازی قرار گیرد.

حمایت از خانواده های جرائم غیرعمد

 استاندار گیلان همچنین در دیدار هیأت امنای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استان بر لزوم ترویج فرهنگ افزایش مشارکت اجتماعی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و ضرورت توانمندسازی زندانیان و آموزش مهارت های کاربردی به آنان تأکید کرد.

 عباسی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حمید کامران زاده مدیرعامل اسبق ستاد دیه گیلان گفت: همواره باید افراد خدوم و پاک نیت که عمر خود را وقف گره گشایی امور مردم کردند، یاد کرد.

وی با اشاره به وقوع برخی جُرم‌ها به ویژه آنهایی که به صورت غیرعمد رخ می‌دهد، زندانی شدن عضوی از خانواده را همچون زخمی عمیق بر پیکره این نهاد اصلی اجتماعی عنوان کرد که انسجام خانواده ها را برهم می زند و مشکلات متعددی را در ابعاد فردی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی به دنبال دارد.

استاندار گیلان دستگیری از زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از خانواده های آنان را امری مهم در راستای جلوگیری از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی و توانمندسازی این افراد آسیب پذیر دانست و افزود: در راستای افزایش مشارکت اجتماعی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ، تقدیر و تشویق از خیرین این بخش ، فرهنگسازی جذب بیشتر مشارکت ها را به دنبال کند.

عباسی برگزاری گلریزان را اقدامی خداپسندانه با الگوبرداری از سیره رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار خواند و گفت: پرداخت مبالغ کمک معیشتی به خانواده زندانیان تنها نقش مُسکن را دارد از این‌رو باید با اصلاح و تربیت زندانیان ، آموزش مهارت های کاربردی به آنان و نیز توجه به امر اشتغال ، امکان زندگی سالم پس از آزادی را فراهم ساخت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تسهیلات بانکی و کمک های کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: آماده کمک برای آزادی این زندانیان و نیز توانمندسازی آنان برای زندگی بهتر هستم.

وی افزود: به فرمانداران هم تاکید می کنم تا در راستای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و دعوت از خیران برای مشارکت در این امر، اقدامی شایسته صورت گیرد.

در این دیدار اعضای هیأت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استان گزارشی از اقدامات و برنامه های خود ارائه کردند. در سالجاری و تا زمان حاضر، ۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری استان آزاد شده اند.

ورود کالاهای چینی و تولیدات استانهای دیگر در نمایشگاه صنایع‌دستی گیلان توجیهی ندارد

استاندار گیلان همچنین امروز در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ظرفیت های توسعه ای گیلان با بیان اینکه معتقدم باید اقتصاد گردشگری در استان، سازگار با طبیعت توسعه یابد ، بر ضرورت انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی در جهت قرار گرفتن صنایع دستی در زنجیره اقتصاد بومی استان تأکید کرد.

عباسی گردشگری را مولفه جدایی ناپذیر اقتصاد مردم این استان دانست و  با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری به نحو مطلوب و سازگار با طبیعت افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، بهبود شبکه های حمل و نقل حاصل از گردشگری و تعاملات فرهنگی و اجتماعی از موضوعات مهم در مسیر توسعه اقتصاد گردشگری‌است.

وی صنایع دستی گیلان به عنوان عنصری هویتی و ریشه دار در فرهنگ و هنر مردم این دیار اشاره کرد و گفت: صنایع دستی در گیلان نیازمند توجه ، تقویت و شناسایی چالش هاست .

استاندار گیلان ظرفیت اشتغال در بخش صنایع دستی را قابل توجه خواند و با تاکید بر لزوم قرارگیری صنایع دستی در زنجیره اقتصاد بومی گیلان به ویژه اشتغال خانگی خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت سواحل گیلان که امروز با عزم جدی دولت سیزدهم رهاسازی شده ، به عنوان فرصت برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و ارائه تولیدات بومی استفاده کرد.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه ورود کالاهای چینی و تولیدات استان های دیگر در نمایشگاه صنایع دستی گیلان توجیهی ندارد، گفت : صنایع دستی استان نیازمند معرفی بیشتر و نیز خلق نوآوری است.

وی به میراث فرهنگی گیلان و داشته های ارزنده تاریخی به عنوان نماد تمدنی و هویتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: صیانت از میراث فرهنگی، تلاشی در مسیر حفظ هویت و میراث نیاکان است.

تکلیف جدید برای میراث فرهنگی

استاندار گیلان به مدیرکل جدید میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان تاکید کرد که برنامه تحولی راهبردی خود را همسو با منویات رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و نیز توجه به سند تحول استان تدوین کند.

عباسی در ادامه جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز اظهار داشت: استاندار بومی گیلان درک بالایی از توانمندی‌های استان دارد و اشرافیت و سوابق درخشان او در حوزه‌های مختلف مدیریتی، میتواند مدیران دستگاههای اجرایی را در انجام ماموریت های سازمانی و گام نهادن در مسیر سازندگی و توسعه یاری دهد.

وی با اشاره به توانمندی های گیلان در سه حوزه گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی؛ شناخت دقیق و استفاده مطلوب از ظرفیت های پیدا و پنهان  این بخش ها را ضروری دانست.

در خاتمه این دیدار ولی جهانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان معرفی شد.

تشکیل قرارگاه گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی

 استاندار گیلان در جلسه ستاد حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی استان نیز با بیان اینکه باید روحیه جهادی در جامعه دمیده شود، همکاری و تعامل دولت و مردم با جهادگران را در گسترش ارائه خدمات به محرومان موثر خواند و از احیاء دبیرخانه جهاد سازندگی برای ترویج روحیه جهادی در ادارات و سازمان ها خبر داد.

عباسی افزود: جهادگران بعنوان نیروهای مومن و خداجو در کنار کارهای عمرانی و عام المنفعه ، با قلوب معنوی و دینداری خود وقتی در حین کار نماز اول وقت را ادا می کنند، جلوه آشکاری از اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی خدمت به همنوعان را نمایش می دهند که این روحیه باید تشویق شود.

 وی دستور تشکیل قرارگاه گروه های جهادی در راستای محرومیت زدایی در استان را صادر کرد و ادامه داد: قرارگاه گروه های جهادی و سازندگی در استان به پیگیری معاون عمرانی استانداری و در شهرستان‌های گیلان به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و فراهم کردن امکانات، می توان در توسعه، عمران و آبادانی مناطق محروم گام و نیز فعالیت های فرهنگی گام برداشت و گروه جهادی بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی به عنوان نمایندگان گروه های جهادی در این زمینه نقش بسزایی دارند.

 عباسی تصریح کرد: همکاری و تعامل دولت و مردم با گروه های جهادی در توسعه ارائه خدمات به محرومان موثر است.

وی افزود: گروه های جهادی در دوران مختلف از جمله ایام کرونا ، در کنار مردم با جان و دل همراه بودند و همیشه در راه رضای خداوند ، بی ریا قدم برداشته اند.

استاندار با تصریح اینکه مردم و مدیران دستگاه های اجرایی با معرفی مناطق محروم عملیاتی در کنارجهادگران باشند، گفت: باید اقدامات گروه های جهادی که بر گرفته از الگوی ایثار و شهادت است؛ در جامعه معرفی شود و گسترش یابد.

عباسی همچنین از ابلاغ دولت سیزدهم برای احیای جهاد سازندگی با تشکیل دبیرخانه در استانداری برای ترویج روحیه جهادی در دستگاه ها و ادارات خبر داد و از جهادگران به عنوان بازوان مسئولان نام برد و با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی اهتمامی ویژه در راستای محرومیت زدایی دارد،گفت: شایسته نیست در کشور مان محروم داشته باشیم و اقدامات نیروهای جهادی در فصول مختلف بویژه فصل تابستان بسیار ستودنی‌ست و مورد حمایت دولت است.

استاندار گیلان اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی در اماکن مختلف از جمله مدارس برای خدمت به محرومان ، الگویی‌است تا دانش آموزان به عنوان نسل آینده کشور، در مورد توجه به همنوعان خود اهتمام داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha