۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹
کد خبر: 84689882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی فارس معرفی شدند

شیراز-ایرنا- رییس دانشکده پزشکی شیراز گفت: با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دو هزار و ۴۲۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی این استان بازدید شد که از این تعداد،۸۸ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک واحد متخلف نیز تعطیل شد.

بر پایه مطلب دریافتی روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سید حسام الدین نبوی زاده افزود: در شبانه روز گذشته، ۳۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

او با بیان اینکه در روز پنجشنبه 26 اسفند، ۱۳۷ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند، گفت: طی شبانه روز گذشته، چهار مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: در روز پنجشنبه ، ۷۸۲ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

 نبوی زاده ادامه داد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۱۰۸ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۸۰ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۸۷ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۰۶ ماموریت غیرترافیکی جاده ای و یک مورد ماموریت نیز وسط بالگرد اورژانس هوایی بوده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ مشاوره مرتبط با کرونا نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

رییس دانشکده پزشکی شیراز با اعلام خدمت رسانی به ۲۰۷ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: از این تعداد ۵۹ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۴۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

 نبوی زاده آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز پنجشنبه، هفت هزار و ۶۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۶۳۱ مورد عمل جراحی، به ۵۴۰ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۱۴۵ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۱۰ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

نشست ستاد سلامت  نوروز ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور نماینده هیات رئیسه در ستاد، دبیر ستاد، نمایندگان معاونت ها و مدیران دانشگاه برگزار و روند اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه طی ۲۴ ساعت گذشته، بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha