۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84691686
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه نشان رنگارنگ آسیایی رهاورد کوراش کاران خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن کوراش کشور گفت: کوراش کاران خراسان شمالی موفق به کسب سه نشان طلا و برنز در رقابت های آسیایی به میزبانی تاجیکستان شدند.

کوروش خسرویار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جواد مرادی در وزن منفی ۱۰۰ کیلوگرم، الیاس پاکدل در وزن ۷۳ کیلوگرم موفق به کسب نشان طلا و علی محمدی بریمانلو نیز در وزن ۶۰ کیلوگرم به نشان برنز این رقابت‌ها دست یافت.

وی افزود: در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، جواد مرادی در جدال با کوراشکار افغانستانی به پیروزی رسید و در دومین رویارویی خود حریفی از هند را مغلوب کرد و در پایان نیز با شکست کوراشکار ازبک در سکوی نخست این رقابت ها ایستاد.

خسرویار ادامه داد: در وزن ۷۳ کیلوگرم نیز الیاس پاکدل برابر «راغول کومار» از هند و سپس «وو سون» از ویتنام به پیروزی رسید و در فینال نیز حریف تاجیکستانی را شکست و به نشان طلا دست یافت.

وی با اشاره به کسب نشان برنز محمدی بریمانلو، گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز علی محمدی بریمانلو، «آرم خیان» از کشور تایلند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید، و در دیدار ماقبل فینال در برابر کوواتف از تاجیکستان شکست خورد و به مقام سوم مشترک بسنده کرد.

دبیر انجمن کوراش یادآور شد:  در بخش بانوان نیز، زهرا باقری، نماینده شایسته کوراش خراسان شمالی دیروز به نشان نقره این رقابت های آسیایی دست یافت.

وی گفت: رضا مهنان به عنوان سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بتول پاکروح نیز به عنوان سرمربی بانوان از خراسان شمالی در این رقابت ها حضور داشتند.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha