۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85503007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دختران کوراش خراسان‌شمالی؛ سرافراز و پرتوان

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85503007
دختران کوراش خراسان‌شمالی؛ سرافراز و پرتوان

بجنورد- ایرنا- دختران خراسان شمالی روز گذشته با صید نشان های نقره و برنز در پیکارهای کوراش قهرمانی آسیا بار دیگر برای حفظ عنوان پایتخت کوراش آبروداری کردند و موجب شادی مردم این خطه شدند.

به گزارش ایرنا، کوراش خراسان شمالی همواره پای ثابت کسب افتخارآفرینی در میادین آسیایی، بین المللی و جهانی برای این خطه است به گونه ای که ۱۹ خرداد ماه امسال نیز با درخشش دختران بجنورد در رقابت های آسیایی کارنامه ورزشی این خطه پربار شد.

سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا روز گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی خاتمه یافت و ماحصل آن برای تیم ملی نایب قهرمانی در بخش تیمی بود که ملی پوشان خراسان شمالی نیز با کسب ۲ نشان سهم بسزایی در این افتخار آفرینی داشتند.

دختران کوراشکار با اخلاق بجنوردی در اوزان منفی ۴۸ و منفی ۸۷ کیلوگرم بر روی تشک این دوره از پیکارها حاضر شدند و پرونده این دوره از رقابت ها را با کسب نشان های رنگارنگ بستند.

آبروداری دختران کوراش خراسان‌شمالی در قهرمانی آسیا

کسب ۲ نشان نقره و برنز

دبیرانجمن کوراش در این باره می گوید: در این رقابت های آسیایی "فائزه ابراهیمی" در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم و "حانیه وحدانی" در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم به عنوان ملی پوشانی از خراسان شمالی ۲ نشان برنز و نقره کسب کردند.

کوروش خسرویار می افزاید: فائزه ابراهیمی در کنار هوی تینگ هسو از چین تایپه به مقام سوم مشترک رسید و در این وزن، آیشیرین حیدرووا از ترکمنستان قهرمان شد و سیمران از هند به نشان نقره دست یافت.

وی ادامه می دهد: در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم نیز که رقابت‌ها به شکل دوره‌ای انجام شد، حانیه وحدانی در رده دوم ایستاد، پوکیزاخون کمولدینووا از ازبکستان به نشان طلا دست یافت و پارگاتی پارگاتی از هند به همراه نورسلطان ارنیازووا از ترکمنستان صاحب نشان برنز شدند.

دبیرانجمن کوراش می گوید: ملی‌پوشان ایران در پایان رقابت های روز گذشته با ۲ طلا، سه نقره و سه برنز در بخش تیمی به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

آبروداری دختران کوراش خراسان‌شمالی در قهرمانی آسیا

دختران کوراش خراسان‌شمالی را بهتر بشناسیم

وزن منفی ۴۸ کیلوگرم: فائزه ابراهیمی

فائزه ابراهیمی، کوراشکار متولد سال ۸۲ اهل بجنورد است که فعالیت حرفه ای اش در این رشته از سال ۹۷ آغاز کرد.

کسب نشان برنز مسابقات کشوری، قهرمانی در چهاردهمین دوره رقابت هایی کشور و قهرمانی در کوراش استان بخشی از افتخارات این کوراشکار خراسان شمالی است.

آبروداری دختران کوراش خراسان‌شمالی در قهرمانی آسیا

وزن منفی ۸۷ کیلوگرم: حانیه وحدانی

نشان نقره مسابقات کشوری در سال ۱۴۰۱، نشان برنز مسابقات کشوری در سال ۱۴۰۲ و قهرمانی در کوراش بانوان کشور بخشی از افتخارات حانیه وحدانی است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha