۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84692197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۶۰ پست ثابت و موقت هلال احمر در ایام نوروز در خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۶۰ پست ثابت و موقت نوروزی امداد و جوانان در ایام نوروز در استان فعال مستقر و فعال هستند.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان از ۲۵ اسفند ماه تا کنون با اجرای ۲ طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های  بین شهری و پایگاه های و پست هایی  که فعال کرده است به مسافران نوروزی و زائران مناطق عملیاتی در قالب کاروان های راهیان نور خدمات ارائه می دهد.

وی گفت:  از ۲۵ اسفند ماه تا کنون  ۳۹ تیم عملیاتی در ۳۸ پایگاه امداد و نجات متشکل از ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه موقت در سطح خوزستان به فعالیت می پردازند و تاکنون  ۲۸ عملیات امدادی به نجات را انجام داده اند.

خدادادی اظهار داشت: در عملیات های امداد و نجاتی که انجام شده است یکهزار و ۳۴۵نفر از خدمات درمانی سرپایی ،۲۰ نفر خدمات حضوری و ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۲ هزار و ۶۱۶ نفر نیز خدمات سلامت محور دریافت کردند و  ۱۵ مورد نیز به کاروان های راهیان نور خدمات رسانی صورت پذیرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به طرح خدمات بشردوستانه ی نوروز از سوی هلال احمر بیان کرد: ۲۲ پست موقت در مبادی ورودی شهرستان ها و ۶ تیم سیار نیز در قالب طرح سحاب در استان فعال هستند، از ۲۵ اسفند ماه تا کنون بیش از ۳هزار و۶۰۰ نفر خدمات سلامت محور رایگان ،حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر خدمات راهنمایی اماکن تفریحی،اقامتی،۲هزار و ۱۵ نفرخدمات آموزشی ، ۲ هزار و۷۳ نفر از خدمات ایستگاه های دوستدار کودک بهرمند شدند و ۹۴۵ نفر نیز از ظرفیت‌های ایجاد شده خیمه های نماز استفاده کرده اند.

خدادادی با اشاره به اینکه تا ۱۵ فروردین ماه هلال احمر به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهد داشت ادامه داد: تیم های سحاب نیز در ۲ قالب دوچرخه سواران و گشت های پیاده در بوستان ها و اماکن پر تردد گردشگری و تفریحی حضور یافته و به ۸۱۰ نفر ارائه خدمت کرده اند.

برای استقبال از مهمانان نوروزی ۱۱ کمیته در استان تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha