۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84693107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوجوان مهابادی سکه دوران اسلامی را به موزه مردم شناسی این شهر اهدا کرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: نوجوان مهابادی در اقدامی شایسته سکه قیمتی و ارزشمند دوران اسلامی را به موزه مردم شناسی این شهرستان اهدا کرد.

ناصر صدفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: « امین وطمانی» نوجوانان مهابادی به مناسبت عید نوروز سکه با ارزش دوران اسلامی را که پیشتر در یکی از مزارع این شهر یافته بود، به موزه مردم شناسی مهاباد اهدا کرد.

وی با بیان اینکه نمونه این سکه در موزه مردم شناسی مهاباد موجود نیست، ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی این شهرستان درحال بررسی و قدمت این سکه می باشند، تا قدمت دقیق و مشخصات آن را تخمین زنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد اظهار کرد: جنس این سکه از نوع نقره بوده و با پیدا شدن این اثر در مهاباد نشان از اهمیت این منطقه در تجارت و مراودات اقتصادی در دوره اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حمام میرزا رسول یکی از اماکن تاریخی مهاباد است که پس از مرمت و بازسازی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است؛ این بنای زیبا که قدمت آن به اواخر دوره صفویه برمی‌گردد توسط شخصی به نام میزرا رسول ساخته شده است.

در این موزه همچنین انواع ظروف سفالی، مسی و مفرغی و انواع سکه‌های قدیمی که در این مناطق معمول بوده و امر داد و ستد با آنها صورت می‌گرفت و نام حاکمان دوران خود را به یادگار دارند، دیده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha