۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 84693266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات شاخص دولت مردمی ایران قوی درهرمزگان

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۸
کد خبر: 84693266
 خدمات شاخص دولت مردمی ایران قوی درهرمزگان

بندرعباس- ایرنا- عملکرد استاندار هرمزگان پس از انتصاب و آغاز فعالیت به عنوان نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در دولت سیزدهم با عنوان دولت مردمی ایران قوی، با دستاوردهای شاخصی در راستای خدمت رسانی به مردم استان همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم از نخستین روزهای شروع به کار، یکی از اولویت‌های خود را تعیین تکلیف اسناد مالکیتی مردم در بافت‌های حاشیه‌ای و محلات کمتر برخوردار قرارداد و در سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به استان هرمزگان نیز این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان بود و وی بر تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیتی مردم در محلات مختلف استان و به ویژه شهر بندرعباس و جزیره هرمز تاکیدداشت.

در همین راستا، با اقدام های پیگیرانه استانی و کشوری از سوی استاندار هرمزگان، آغاز و فرآیند اعطای اسناد مالکیتی در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با تحویل نخستین سندها به ساکنان محله اسلام آباد در بندرعباس شروع شد و تاکنون نیز تعداد ۱۰۰ فقره پرونده تشکیل و سند آن ها صادر شده که به طورعموم در محلات مختلف از جمله محله چاهستانی‌ها، کمربندی و محله اسلام آباد بوده است و همچنین تعداد ۴۰۰ سند نیز در دست اقدام و پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده صادر شود.

تدوین طرح جامع آبرسانی به ۳۷۵ روستای دارای تنش آبی درهرمزگان

همچنین در این مدت باتوجه به تاکید استاندار هرمزگان بر لزوم حل مشکلات حوزه آب با کار جهادی و ارائه برنامه مدون، قرارگاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برای اجرای طرح‌های آبرسانی در هرمزگان تشکیل و طرح جامع آبرسانی به ۳۷۵ روستای دارای تنش آبی درهرمزگان تدوین شد.

برنامه ریزی این قرارگاه بر مبنای پهنه بندی اعتباری، کیفی و جمعیتی صورت گرفته تا امکان واگذاری بخش اجرایی طرح های آبرسانی به دستگاه های اجرایی، نهادها، صنایع و خیران وجود داشته باشد و همه این اقدام های عملیاتی و طرح ها با مدیریت و نظارت فنی آبفای هرمزگان و ذیل قرارگاه حضرت قمربنی هاشم(ع) تعریف شده اما مجریان طرح ها به صورت مستقل عمل خواهند کرد.

قرارگاه خدمت رسانی در استانداری هرمزگان نیز با هدف تحقق پیشرفت توام با عدالت مدنظر رهبرمعظم انقلاب، تشکیل و هماهنگی و اجرای برنامه‌ها در این زمینه را آغاز کرده است.

 ابلاغیه تسهیل صدور پروانه‌های کسب و کار برای مشاغل خرد

استاندار هرمزگان با صدور بخشنامه ای، ضمن الزام تمامی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان به رعایت تبصره ۲ ماده ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴  قانون اساسی، انحصار در صدور مجوزهای کسب و کار به‌ دلیل اشباع بازار را ممنوع اعلام کرد.

دراین بخشنامه که به مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان ابلاغ شد، آورده شده است که  متقاضیان کسب و کار می توانند در صورت امتناع هر یک از دستگاه‌های اجرایی از صدور مجوز به ‌دلیل اشباع بازار، شکایت خود را به صورت الکترونیکی بر روی سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) یا به ‌صورت مکتوب به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تحویل دهند.

دوستی همچنین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری را مکلف کرده است، ضمن ارائه گزارش عملکرد ماهانه موضوع این بخشنامه، آن دسته از شکایت‌هایی که نیاز به تعامل و هماهنگی چندین دستگاه دارد را بررسی و تعیین تکلیف کند.

 ایجاد سامانه شفافیت

با دستور استاندار هرمزگان، سامانه شفافیت استانداری هرمزگان در سایت رسمی پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری هرمزگان راه‌اندازی و گام نخست شفافیت در استان با بارگذاری اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مالی مدیران ارشد، میانی و مدیران دفاتر ستادی و معاونان آن‌ها، فرمانداران و بخشداران انجام و در ادامه این طرح قراردادهای منعقد شده در سالجاری، منتشر شد و این بخش به تناوب و با انتشار قراردادهای حوزه‌های مختلف به‌ روزسانی می شود.

دوستی، همچنین پس از تحقق گام نخست شفافیت در استانداری هرمزگان، دستور انتشار مزایده‌ها، مناقصه‌ها، گردش های مالی، قراردادهای منعقد شده و مجوزهای حوزه های مختلف در گام بعدی این طرح را صادر و تاکید کرد، تا پایان سالجاری، تمام مجوزهای واگذاری اراضی در ۱۶ سال گذشته به همراه تاریخ صدور مجوز و پروانه بهره برداری در سامانه شفافیت منتشر شود.

براساس پیگیری های انجام شده توسط استاندار هرمزگان، مقرر شد صنایع استان نیازهای خود در زمینه جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید را از طریق بانک اطلاعاتی متقاضیان اشتغال استانداری هرمزگان تامین کنند و براین اساس، جوانان بومی جویای کار هرمزگانی می‌توانند با مراجعه به سایت پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری هرمزگان به نشانی اینترنتی hormozgan.ir در قسمت بانک اطلاعاتی متقاضیان اشتغال، ثبت نام کنند.

 حضور گروه‌های جهادی در حوزه سلامت در استان با همکاری استانداری هرمزگان

با همکاری و هماهنگی استانداری هرمزگان، گروه‌های جهادی در حوزه سلامت در استان هرمزگان حضور یافتند که از جمله آن مرکز دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل بود که در مجموع به بیش از  یکهزار و ۲۰۰ نفر در محلات کم برخوردار خدمات دندانپزشکی ارائه کرد.

همچنین گروه جهادی «همیاران کوی شیرین» در استان هرمزگان حضور یافتند و خدمات رایگان تخصصی در زمینه‌های دندانپزشکی، فوق تخصصی چشم، قلب، کودکان، زنان، ارتوپدی، مغز و اعصاب و سایر رشته‌ها توسط این گروه ارائه شد.

 آزادسازی ورفع تصرف کامل حریم سواحل در اختیار دستگاه های دولتی هرمزگان به نفع مردم

با پیگیری و تاکیدات استاندار هرمزگان در راستای تحقق ۱۰۰ درصدی دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل و رعایت حریم ۶۰ متری دریا در استان هرمزگان، با تدوین استراتژی منسجم به‌ منظور آزادسازی حریم سواحل، دستگاه های ذیربط در هرمزگان مکلف به تعیین محدوده حریم ۶۰ متری دریا در استان شدند و پنج کیلومتر از اراضی ساحلی که در تصرف دستگاه های دولتی استان بود، آزادسازی شدند و حریم ۶۰ متری ساحل در اختیار دستگاه های دولتی استان هرمزگان، به‌طور کامل به نفع مردم، رفع تصرف و آزادسازی شد.

ساخت ۸۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان در کمتر از ۲ ماه

درپی وقوع چندین زلزله و پس لرزه بزرگ در آبانماه سال ۱۴۰۰ به مرکزیت روستاهای بخش فین شهرستان بندرعباس، پس از خدمات رسانی اولیه و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان، با اقدام های جهادی و شبانه‌روزی، ۸۰ واحد مسکونی در این مناطق، در کمتر از ۲ ماه احداث شد.

 سفر رییس جمهور به استان هرمزگان با دستاورد ۳۶۰ هزار میلیارد ریال مصوبه در قالب ۲۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و زیرساختی ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی همراه بود.

در سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور اسلامی ایران به استان هرمزگان، ۱۴۵ مصوبه با اختصاص بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش اعتبارات، بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در بخش تسهیلات و یک میلیارد دلار در بخش ارزی، برای این استان مصوب شد که مهم ترین سرفصل‌های مصوبه های این سفر تمرکز ویژه بر شیلات و کشاورزی، گازرسانی و زیرساخت‌های راه‌ها و تامین آب شهرها و روستاهای استان هرمزگان بود و همچنین ۶۶۰ طرح هم مشمول تسهیلات حمایتی شدند.

 برگزاری اجلاسیه شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در بندرعباس در راستای گسترش همکاری‌ها به خصوص با استفاده از ظرفیت پسکرانه بندر شهید رجایی و گسترش صنعت شیلات در هرمزگان

توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه، به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم، در ماه های اخیر به طور جدی از سوی مجموعه دولت در استان هرمزگان، مورد پیگیری قرار گرفته و دروازه پیشرفت ایران را در کانون توجهات بین‌ المللی قرار داده است و در این راستا اجلاس شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به میزبانی استان هرمزگان در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه، به عنوان فرصتی برای معرفی فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی هرمزگان به جغرافیای گسترده اکو و گامی بلند توسط دولت مردمی ایران قوی در راه بین‌المللی شدن هرمزگان در راستای توسعه این استان برگزار شد.

پس از انتصاب و آغاز فعالیت مهدی دوستی به عنوان استاندار هرمزگان، توسعه روابط  و همکاری‌های اقتصادی به خصوص با کشورهای همسایه و منطقه از طریق استان هرمزگان به طور جدی به عنوان اولویت مجموعه مدیریت عالی استان، مورد پیگیری قرار گرفته و دیدارهای متعدد استاندار هرمزگان با سفرا و مقام های کشورهای مختلف، برگزاری نشست های وبیناری با سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و گفت‌ وگو و مذاکره در راستای همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی در هرمزگان، فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی این استان را در کانون توجهات بین‌المللی قرار داده است و در ادامه این روند، استان هرمزگان میزبان نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو بود.

این اجلاس علاوه بر اینکه به تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و همکاری های اقتصادی و روابط کشورمان با همسایگان کمک نمود، دستاوردهای بسیار خوبی برای استان هرمزگان داشت و بازدید سفرا و رایزن‌های اقتصادی از ظرفیت‌های ترانزیتی و دیدار با فعالان اقتصادی بخش خصوصی به توسعه روابط تجاری کشورمان از طریق استان هرمزگان با این کشورها کمک شایانی می‌کند.

سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است و برگزاری اجلاس نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در هرمزگان به ریاست دبیرکل اکو در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه در شهر بندرعباس و نشست های مشترک با سفرا و رایزن‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو، فرصت مناسبی برای طرح موضوعات استان هرمزگان و مزیت‌های مهمی همچون جایگاه تاریخی، سواحل طولانی، دسترسی به آب‌های آزاد، سرزمین های محصور در خشکی و قابلیت‌های ترانزیتی بود.

در این مدت نشست‌های متعدد استاندار هرمزگان با سفرا و سرمایه گذاران کشورهای حوزه CIS از جمله قرقیزستان، ارمنستان و تاجیکستان با محوریت استفاده از ظرفیت بندر و پسکرانه بندر شهید رجایی برگزار شده است و راه‌اندازی دفاتر شرکت‌های بزرگ کشورهای عضو اکو و همسایه‌ ایران در استان هرمزگان از دیگر موضوعات مطرح شده در مذاکرات با سفرای کشورها بوده و این مذاکرات پیشرفت‌های خوبی داشته و با توجه به راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی، این اتفاق می تواند به تعمیق روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بیانجامد و بسیار پیش برنده باشد؛ استفاده از ظرفیت پسکرانه و بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالاهای مورد نیاز همسایگان نیز می تواند گام موثری در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورها باشد.

 برگزاری جشنواره جزیره هرمز در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری هرمزگان

در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان، رویدادی به نام «جشنواره بین المللی مسیر جرون» در جزیره هرمز آغاز شد.

این برنامه که با محوریت و راهبری استانداری هرمزگان راه‌اندازی شد، با تعریف چهار شهر شامل جزیره هرمز، بندر مُقام، بندرخمیر و بندر کُنگ در یک مسیر گردشگری، قصد دارد زمینه ساز افزایش گردشگر در این مناطق باشد و هدف از برگزاری این برنامه، تعریف مسیرها و قطب‌های جدید گردشگری در استان هرمزگان و افزایش فصل گردشگری هرمزگان از چند ماه در سال به تمام سال است.

 آغاز فرآیند مولدسازی جوازهای صادر شده و معطل مانده درطول یک دهه اخیر، به سود مردم و کارآفرینان واقعی

با هدف مولدسازی جوازهای صادر شده، با دستور استاندار هرمزگان مجوزهایی که در طول یک دهه اخیر صادر شده اما توسط افراد دریافت کننده معطل مانده و فعالیتی برای اجرای طرح‌ها انجام نداده اند، باید از آن افراد سلب و به مردم و کارآفرینان واقعی واگذار شوند.

 همچنین تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) و فولاد هرمزگان جهت حمایت از پنج هزار کودک بی سرپرست با همکاری استانداری هرمزگان منعقد شد.

این تفاهم نامه سه جانبه توسط استاندار هرمزگان، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان برای حمایت از کودکان یتیم و محسنین استان هرمزگان امضا شد که در این راتا شرکت فولاد هرمزگان متعهد شده است به پنج هزار فرزند یتیم و محسنین در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی جهت مشارکت درپویش ایران مهربان با هدف اکرام و حمایت از کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان کمک مالی انجام دهد.

 تدوین سند جامع توسعه استان هرمزگان با عنوان پیمان

برنامه تحولی طرح «پیشرفت مردم اساس هرمزگان» با عنوان (اکوسیستم پیمان) به عنوان یک برنامه تحولی با رویکرد مساله محوری و پیشرفت توأم با عدالت مدنظر رهبرمعظم انقلاب تدوین شده است که اهداف اصلی این برنامه شامل رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم استان هرمزگان است.

در قالب این برنامه، برای حل همه مسائل استان هرمزگان پروژه‌هایی تعریف شده و در مجموع ۱۳۲ پروژه در این راستا احصا شده است و در این طرح تحولی، سیاست های دولت مردمی ایران قوی مبنا قرار گرفته تا رشد اقتصادی و افزایش رفاه برای مردم در راستای پیشرفت توأم با عدالت مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب تحقق یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha