۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84693664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار تن برنج در کردستان توزیع شد 

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84693664
بیش از پنج هزار تن برنج در کردستان توزیع شد 

سنندج-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز تاکنون پنج هزار و ۳۲۶ تن برنج در استان توزیع شده است.

 پیمان اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی چند روز اخیر به همراه معاونین استاندار از غرفه های توزیع میوه نوروز، برنج، گوشت قرمز و مرغ منجمد تنظیم بازار در فروشگاه های استان در راستای بررسی موجودی این کالاها و نحوه توزیع آنها بازدید کردیم. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت انبار ذخیره برنج در استان مطلوب است، افزود: به مناسبت ایام نوروز تاکنون  پنج هزار و ۳۲۶ تن برنج از انواع تایلندی، پاکستانی وهندی در بازار استان توزیع شده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد :  تاکنون سه هزار و ۳۳۷ تن شکر هم در بازار استان توزیع شده است که این کالاها با نرخ های مصوب دولتی در بازار به مردم عرضه می شود.  

اسکندری گفت: توزیع کالاهای اساسی  با قیمت مناسب و عادلانه به منظور اینکه مردم کمتر متحمل سختی شوند از جمله مهمترین اهداف ما در توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب است. 

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات عید نوروز هم مانند دیگر ایام سال بازرسان این سازمان در اماکن توزیع این کالاها حضور دارند تا از هر گونه تخلف احتمالی هم چون گرانفروشی و کم فروشی پیشگیری کنند.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha