معاون وزیر: استفاده از ظرفیت‌های مریوان توسعه کردستان را به‌ دنبال دارد

سنندج- ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی‌ گفت: شهرستان مریوان ظرفیت‌های بی شماری در تمامی زمینه‌ها دارد که بهره‌گیری از آنها می‌تواند توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کردستان را به‌ دنبال داشته باشد.

به‌ گزارش ایرنا، جواد واحدی روز چهارشنبه در بازدید از شهرستان مریوان اظهار داشت: برای یک نظام افتخار بزرگی است که چنین مردمانی به‌ عنوان مرزداران و حافظان کشور در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی افزود: ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان بویژه مریوان به‌ قدری بالاست که گردشگران می‌توانند ابعاد و گونه‌های مختلف گردشگری را به‌ صورت تجمیع شده در یک منطقه تجربه کنند، اما این ظرفیت‌ها تا کنون آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه دریاچه زریبار و روستاهای اطراف آن از ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری برخوردار است، ادامه داد: این دریاچه جزو بهترین دریاچه های کشور و حتی جهان است.

وی با تاکید بر اینکه شکوفایی ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری مریوان نیازمند تهیه نقشه‌ راه علمی و عملی است، تاکید کرد: باید با معرفی و بهره‌ برداری مناسب از این قابلیت‌ها، گام‌های اساسی در توسعه گردشگری منطقه برداشته شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی در ادامه از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مریوان، مراکز اقامتی، دریاچه زریبار و شهر لک‌لک‌ها در اطراف این دریاچه بازدید کرد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha