۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84694555
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حوادث جاده‌ای تا چهارم فروردین در استان سمنان پنج فوتی داشت

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادفات سفرهای نوروزی از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ در محورهای استان سمنان پنج جان‌باخته داشت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ تقی کبیری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: از ابتدای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ شاهد افزایش موجی سفرهای نوروزی هستیم که نسبت به دوسال گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

وی بیان کرد: در همین مدت در تعطیلات و سفرهای نوروزی سال گذشته هشت نفر در تصادفات جاده ای استان سمنان جان باخته بودند که امسال با وجود افزایش سفر، کاهش تلفات ثبت شد.

کبیری ابراز داشت: در کنار افزایش مسافرت های نوروزی امسال تصادفات جرحی کاهش یافت.

وی با اشاره به اوج آغار سفرهای نوروزی از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ یادآور شد: از سوم فروردین/ دیروز موج بازگشت مسافران نوروزی آغاز شد که امروز و فردا به اوج می رسد و دستگاه های همکار باید با پلیس راه همراهی لازمراداشته باشند.

وی با اشاره به محور حادثه خیز دامغان- جندق به علت کمبود شانه خاکی جاده و نبود علایم راهنمایی و رانندگی، تاکید کرد: با همکاری استاندار سمنان ۱۰ دستگاه خودرو به عنوان کمک‌حال پلیس راه اجاره شد تا انتهای حوزه استحفاظی در این محور فعال است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با تاکید بر اینکه در موج دوم سفرها تیم های سیار و غیرمحسوس نظارتی پلیس راه در محورهای این استان افزایش می یابد، بیان کرد: در روند سفرها، ترددها در انتهای حوزه های استحفاظی استان سمنان به سمت تهران و مشهد پرحجم شد.

وی از برنامه ریزی برای توقیف ساعتی متخلفان تخلفات حادثه ساز مقابل پاسگاه انتظامی خبر داد و افزود: تمام هموطنان و مسافران نوروزی باید نهایت همکاری با پلیس را در رعایت قوانین و مقررات داشته باشند و سفرهای ایمن در محورها رقم بخورد.

بنا بر اعلام ستاد ارایه خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان امسال سفرها از ۲۸ تا ۵۳ درصد افزایش یافته است.

در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ متوسط هر ساعت ۹۸۴ تردد خودرو در جاده های استان سمنان ثبت شد و در قالب طرح خدمات سفرهای نوروزی فعالیت ۳۸ پایگاه انتظامی، ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۲ پایگاه امداد خودرو، ۱۱ داروخانه شبانه روزی و  ۶۱ پایگاه اطلاع رسانی گردشگری پیش بینی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha