۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84694583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌ها و اسکان مسافران در آستارا

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84694583
تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌ها و اسکان مسافران در آستارا

آستارا - ایرنا - رییس اداره اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا از تکمیل ظرفیت ۱۴۰ واحد اقامتی تحت نظر این اداره و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی در مساجد و اماکن مذهبی خبر داد.

مجتبی آب روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت اماکن اقامتی آستارا شامل ۱۱ هتل، سه هتل آپارتمان، ۶ مهمان پذیر، ۹۱ خانه مسافر، سه مجتمع سرگرمی و تفریحی، یک اقامتگاه بوم گردی و ۲۵ اقامتگاه بین راهی با یکهزار و ۸۴ اتاق و سه هزار و ۹۵۶ تخت تکمیل شده است.

وی بیشترین نقاط گردشگری مورد بازدید مسافران نوروزی را بازار ساحلی و تالاب استیل آستارا اعلام کرد و گفت: سایر مناطق گردشگری نظیر مدرسه و موزه حکیم نظامی، نوار ساحلی خزر و بقاع متبرکه نیز مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

در عین حال رییس اداره اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد امور مساجد آستارا از تعیین ۱۰ مسجد و مکان مذهبی نظیر آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) و مساجد شهری برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

جمشید مهدوی گفت: حجم ورود مسافران به شهرستان با توجه به پایان بارش برف، به تدریج افزایش می یابد و با توجه به سرمای حاکم و تکمیل شدن ظرفیت اقامتگاه های رسمی، بقعه امامزادگان و ۹ مسجد برای اسکان اضظراری مسافران منظور شده است.

به گفته او در روز گذشته (چهارشنبه) ۳۳ خانواده با نزدیک به ۱۰۰ نفر جمعیت در بقعه امامزادگان و مساجد شهری اسکان یافته اند و ۴۵۰ نفر در خیمه معرفت طرح آرامش بهاری این مکان مقدس حضور یافته اند و ۲ هزار و ۵۰۰ زائر نیز به زیارت حرم امامزادگان مشرف شده اند.

تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌ها و اسکان مسافران در آستارا

ایستگاه خدمات هلال احمر آستارا به مسافران نوروزی

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم از پذیرش ۱۴۰ خانوار فرهنگی در مدارس این شهرستان و افزایش ۲ مدرسه دیگر به شمار مدارس اسکان میهمانان فرهنگی خبر داد.

ساسان کارجویان مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مسافران نوروزی، ۱۸ تن گوشت مرغ گرم و پنج تن مرغ منجمد تهیه شده و در حال توزیع است.

به گفته مهدی مقدم نیا رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا روز گذشته با همکاری جهاد کشاورزی و نانوایان و اصناف، ۱۰۵ بسته نان لواش و حلوا شکری برای توزیع در روستاهای برفگیر در اختیار بخشداری مرکزی قرار گرفته است.

برفروبی و بازگشایی راه های روستایی، نصب هشدارهای ایمنی گاز، اعلان هشدارهای هواشناسی، رفع چند شکستگی انشعاب و تثبیت پایداری شبکه توزیع آب، برپایی چادر نماز در مبادی ورودی، بازرسی از اصناف و مرغ فروشی ها و بازدید از مدارس اسکان فرهنگیان از دیگر عملکردهای اعضای ستاد خدمات سفر آستارا طی شبانه روز گذشته بوده است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha