۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84694832
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مشکلات بیمارستان سروآباد به صورت ویژه پیگیری می شود

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84694832
مشکلات بیمارستان سروآباد به صورت ویژه پیگیری می شود

سنندج- ایرنا- معاون استاندار کردستان در بازدید نوروزی خود از بیمارستان شهید چمران سروآباد گفت: مشکلات این بیمارستان به صورت ویژه بررسی و پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رشیدی پور در بازدید خود از بیمارستان شهید چمران سروآباد اظهار داشت: سروآباد به عنوان یکی از شهرستان های مرزی استان بسیار حایز اهمیت است و مشکلات این شهرستان به ویژه در بحث درمان مورد توجه مسوولان استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه درآمد بیمارستان سروآباد با هزینه های آن قابل مقایسه نیست، گفت:‌ در استان کردستان فقط این مشکل مربوط به شهرستان سروآباد است و بایستی به صورت ویژه به این شهرستان توجه شود.

معاون توسعه و منابع استانداری کردستان تاکید کرد: مشکلات مهم بیمارستان شهید چمران سروآباد در جلسه شورای اداری استان کردستان با حضور استاندار و مدیر کل علوم پزشکی استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد مشکلات مهم این بیمارستان را برطرف کنیم.

پیگیری استقرار پزشکان متخصص، ایجاد یک پد هوایی برای اورژانس هوایی در محوطه بیمارستان، تکمیل بخش دیالیز و بخش سی تی اسکن بیمارستان و پیگیری مطالبات و معوقات کارکنان بیمارستان از مهمترین موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رشیدی پور خطاب به مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد گفت: تمام مشکلات مربوط به حوزه درمان شهرستان به ویژه بیمارستان شهید چمران را به صورت مکتوب به استان اعلام تا در اولین جلسه شورای برنامه ریزی مورد بحث و پیگیری قرار گیرد.

مشکلات بیمارستان سروآباد به صورت ویژه پیگیری می شود

فرماندار سروآباد نیز در این بازدید از توجه ویژه مسوولان استانداری به ویژه معاون توسعه و منابع استانداری کردستان به شهرستان سروآباد تقدیر و تشکر کرد و گفت:‌ حل مشکلات حوزه درمان این شهرستان از مطالبات به حق مردم مرزدار و غیور و مهمان نواز این شهرستان است.

یوسف باشی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم شهرستان سروآباد به دلیل کمبود امکانات درمانی و بهداشتی و عدم استقرار مطب پزشکان متخصص به شهرهای اطراف مراجعه می کنند که این مسئله از یک طرف باعث ایجاد هزینه اضافی و از طرفی هم ایجاد حوادث احتمالی تردد را در پیش دارد لذا می طلبد مسوولان استانی نسبت به حل این مشکل توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد نیز با بیان اینکه هزینه های سال گذشته بیمارستان شهید چمران سروآباد ۱۶ میلیارد تومان بوده است گفت:‌ این بیمارستان سال گذشته فقط ۴۰ میلیارد ریال درآمد داشته است و این یعنی ۱۲ میلیارد کسری و ضرر داشته است لذا باید به صورت ویژه به این بیمارستان توجه شود.

محمد کریم حسینی افزود: عدم استقرار پزشکان متخصص، معوقات و مطالبات کارکنان و پرسنل بیمارستان، مشکلات بخش سی تی اسکن،تعمیرات ساختمان بیمارستان و آسفالت محوطه بیمارستان و از همه مهمتر نبود یک پد هوایی برای اورژانس هوایی از مهمترین مشکلات این بیمارستان ۳۲ تختخوابی است.

وی گفت: آمار تولد سالانه نوزادان در شهرستان سروآباد به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نوزاد است که مادران باردار برای به دنیا آوردن نوزادان خود به دلیل نبود امکانات و پزشک و مامای حاذق و مجرب تنها ۲۰۰ مورد آن به این بیمارستان مراجعه می کنند و بقیه به مریوان و یا سنندج مراجعه می کنند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید چمران سروآباد در دولت دکتر محمود احمدی نژاد احداث و در آخرین روزهای دولت دهم علی رغم تکمیل نشدن آن افتتاح شد و در طول دوران دولت یازدهم و دوازدهم بخش های مهم آن تکمیل و افتتاح شد اما هنوز مشکلات مهمی دارد که نیازمند توجه ویژه و بیشتر است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha