۶ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84695974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۵۰
کد خبر: 84695974
مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

سنندج- ایرنا- خارج شدن کردستان از وضعیت قرمز کرونایی، درگذشت روزنامه‌نگار سنندجی و فوت سه تن بر اثر تصادف در محور سقز - بوکان از جمله مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، خبری که روز شنبه ۲۸ اسفند برای مردم کردستان خوشایند بود، خارج شدن استان از وضعیت قرمز کرونایی بود. بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونا در کشور، شهرستان کامیاران در وضعیت نارنجی و باقی شهرهای استان در حالت زرد قرار گرفتند.

دکتر بهروز اخوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هیچ شهرستانی در استان وضعیت قرمز ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرهای سنندج، بانه، بیجار، دهگلان، سروآباد، سقز، مریوان، قروه و دیواندره زرد است.

وی با بیان اینکه در فاز ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی بشدت الزامی است، افزود: هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اُمیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورات مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.


استاندار: فضای رسانه‌ای کردستان حرفه‌ای است

روز شنبه هفته گذشته جلسه هم اندیشی استاندار کردستان با اهالی رسانه برگزار شد و استاندار کردستان پای حرف‌ها و درد دل های خبرنگاران و پیشکسوتان این عرصه نشست.

اسماعیل زارعی کوشا در این جلسه با بیان اینکه فضای رسانه‌ای استان را بالغانه می‌بینم، گفت: به رغم دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی متفاوت، رسانه‌های استان حرفه‌ای عمل می‌کنند و این موضوع به فرهنگ غنی مردم بر می‌گردد.

او اظهار داشت: به اعتقاد بنده، میانگین فرهیختگی و فرزانگی کردستان از میانگین کشوری بالاتر است و این موضوع را از تعداد افراد فرهیخته و از حیث فضای عمومی جامعه می‌توان به اثبات رساند.

استاندار کردستان از همراهی رسانه‌های استان برای اطلاع‌رسانی خدمات دولت قدردانی و اضافه کرد: انتظار داریم این مجموعه رسانه‌ای بسیار قوی در استان، در کنار برنامه های ما در جهت تعالی و توسعه استان باشد، البته توسعه ای که منجر به پیشرفت شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه رسانه های استان به اندازه همه دستگاه های اجرایی می‌توانند موثر باشند، افزود: رسانه‌ها فقط از عملکرد مدیران تعریف نکنند بلکه جاهایی نیز نیاز به تلنگر و گوشزد رسانه‌ ها داریم.

تعدادی از فعالان عرصه رسانه هم در این نشست به بیان خواسته‌ها و دغدغه‌های خبرنگاران پرداختند.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

استاندار: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان است

استاندار کردستان روز پرکاری داشت و عصر هم در آیین افتتاح دبیرخانه متمرکز ستاد اجرایی خدمات سفر استان شرکت کرد و اظهار داشت: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان است و باید به شکل مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهترین بهره را برد.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: استان کردستان به دلیل تنوع جغرافیایی و قدمت تاریخی دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در کردستان می‌تواند علاوه بر درآمدزایی، هویت فرهنگی استان را هم تثبیت ‌کند.


اقدامات مطلوبی برای توسعه همه جانبه کردستان انجام شده است

استاندار کردستان همچنین روز شنبه در نشستی با ذیحسابان و کارکنان خزانه معین استان با عنوان شب خزانه، توسعه همه جانبه استان را مستلزم توجه ویژه دولت دانست و گفت: برای جلب این مهم در چند ماه اخیر اقدامات مطلوبی انجام شده است.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: بررسی و مدیریت مسائل مربوط به اعتبارات و هزینه ها مستلزم تخصص و دلسوزی و دقت نظر زیادی است.  

وی با اشاره به اینکه در مسیر توسعه و تعالی استان باید قدم های بزرگی برداشته شود، افزود: کردستان نیاز به توجه ویژه دولت دارد و طی این چهار ماه سعی کردیم در حوزه های مختلف این توجه را با معرفی ظرفیت های استان جلب کنیم.  


وقوع زلزله در کامیاران 

شامگاه شنبه گذشته همچنین خبری دیگر در رسانه‌های کردستان منتشر شد که البته تازگی نداشت، «زلزله کامیاران را لرزاند».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در این رابطه گفت: زلزله‌ای با قدرت ۴.۱ در مقیاس ریشتر، حوالی کامیاران در استان کردستان را لرزاند اما تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است.

محمد فلاحی اظهار داشت: زلزله‌ای با قدرت ۴.۱ در مقیاس ریشتر، ساعت ۲۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه امشب، حوالی کامیاران (مرز استان‌های کرمانشاه و کردستان) را لرزاند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب هلال احمر به همراه دهیاری‌ها به منطقه اعزام شده‌اند، اضافه کرد: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی به منطقه ذکر شده از جانب تیم های ارزیاب دریافت نشده است که در صورت خسارت، از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

آیین جشن نوروز در سنندج برگزار شد

آخرین روز از سال ۱۴۰۰ در کردستان با برگزاری جشن بزرگ نوروز در استادیوم ۱۵ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج به پایان رسید و این جشن با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

استاندار کردستان عصر یکشنبه در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشن، اجرای برنامه‌های اصیل و آیین‌های نوروزی برای ایجاد شاد و نشاط اجتماعی است.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه اگر مردم به این شادی رسیده باشند، ما نیز به هدف خود رسیده‌ایم، افزود: حضور این جمعیت و پخش زنده مراسم از شبکه استانی کردستان، نشان می دهد استقبال مردم بسیار خوب بوده است.

نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان نوروز ۱۴۰۱ را تبریک گفتند

بعد از تحویل سال نو بلافاصله نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار در پیام های جداگانه‌ای فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ و آغاز سده جدید در تاریخ ایران اسلامی را تبریک گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در پیام نوروزی خود اظهار داشت:  «بسم الله الرحمن الرحیم» «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» فرارسیدن عید سعید نوروز و سال ۱۴۰۱ در تقارن با ایام سالروز میلاد مسعود منجی جهان بشریت، حضرت بقیة الله الأعظم ارواحنافداه را به همه ایرانیان بالاخص مردم انقلابی، بافرهنگ و حماسه‌آفرین استان کردستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

استاندار کردستان هم در پیام نوروزی خود گفت: آغاز سده نو در تاریخ کشور و تابش آفتاب در قرن جدید بر تارک پرافتخار ایران عزیز و کردستان قهرمان را تبریک عرض می‌کنم.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در کنار سایر مدیران و مسوولان با برنامه‌ریزی منظم و سیاستگذاری روی اولویت‌های دولت و تاکید ریاست جمهوری شاهد تحول، رشد و ارتقا و پیشرفت استان خواهیم بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: از جمله اولویت های مهم استان، ایجاد اشتغال و مبارزه بی امان با بیکاری است که خانواده های کردستانی را رنج می دهد.
 

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

۱۵۶ کردستانی در حوادث آتش‌بازی سال نو مصدوم شدند

هرسال بعد از برگزاری آیین‌های چهارشنبه آخر سال و جشن نوروز آماری از مصدومان و فوتی‌های احتمالی ناشی از استفاده از مواد محترقه ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در همین رابطه گفت: در حوادث چهارشنبه سوری و شب نوروز ۱۵۶ کردستانی مصدوم شدند که ۷۱ نفر آنها به شب گذشته (شب نوروز) اختصاص دارد.

آرزو فلاحی اظهار داشت: از بین ۷۱ مصدوم مراسم عید نوروز امسال در کردستان ۲۸ نفر بستری و ۴۳ نفر هم پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند.

وی افزود: از این تعداد مصدوم ۲۴ نفر به شهر سنندج اختصاص دارد که ۲۰ نفر نیاز به بستری داشتند و در مراکز درمانی این شهرستان تحت مداوا هستند.

 

کردستان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است

کردستان دوشنبه هفته قبل مهمان کشوری داشت و معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی به این استان سفر کرد.

جواد واحدی در بدو ورود به سنندج گفت: کردستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و ظرفیت‌های مناسب، یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است.

وی اظهار داشت: کردستان همواره یکی از استان‌های مورد توجه و تاکید آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده و بر همین اساس این وزارتخانه در تلاش است تا سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را در این استان بیشتر توسعه دهد.

واحدی ادامه داد: کردستان فرهنگ بسیار غنی دارد که باید بیش از پیش این فرهنگ و ویژگی‌های خاص این استان به کشور و جهان معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان: مجاهدت و شجاعت کارکنان انتظامی مایه آرامش است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان هم روز دوشنبه دیداری با فرمانده و مسوولان انتظامی استان داشت. حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این دیدار با بیان اینکه وجود پلیس افتخارآفرین است، گفت: مجاهدت و شجاعت کارکنان انتظامی که با اخلاق و مدارا به مردم خدمت می‌کنند، مایه آرامش است.

وی اظهار داشت: همواره شاهد مجاهدت، از خودگذشتگی و ایثار کارکنان انتظامی استان هستیم که با رفتار و اخلاق به مردم خدمت می کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به امنیت پایدار استان افزود: ما مدیون شهدا و کارکنان انتظامی هستیم، که با نثار جان خود برای امنیت و آسایش تلاش می کنند.

 

استاندار: تلاش هلال احمر در راستای کاهش آلام تصادفات شایسته تقدیر است

استاندار کردستان هم روز دوشنبه هفته قبل در بازدید از پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان گفت: نیروهای داوطلب و جوانان جمعیت هلال احمر استان هر سال با اجرای طرح مسافران نوروزی و خدمت رسانی به هموطنان در راستای کاهش تصادفات گام‌های موثری بر می‌دارند که شایسته تقدیر است.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در همه مناسبت‌ها جزو نهادهای مردمی و خدمتگزار بوده و همواره موجب افتخار و تحسین شده است.

وی افزود: هلال احمر کردستان همزمان با سراسر کشور طرح خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی ۱۴۰۱ را به صورت پست‌های ثابت و سیار آغاز کرده که این پست‌ها خالصانه برای مردم و جامعه خدمت می‌کنند و این قابل تقدیر است.


مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت
 

روزنامه‌نگار کردستانی در نخستین روز عید نوروز آسمانی شد

هنوز یک ماه از فوت سید باسط شیخ‌احمدی، فعال رسانه‌ای کردستان نگذشته بود که واقعه‌ای تلخ بار دیگر اهالی رسانه را داغدار کرد. گلاویژ مرادی روزنامه‌نگار کردستانی در اولین روز سال نو پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری فوت کرد.

 این روزنامه‌نگار سنندجی متولد سال ۱۳۶۰ بود و حدود ۲ دهه در نشریات و روزنامه های مختلف محلی و سراسری فعالیت رسانه ای داشت. وی علاوه بر فعالیت در رسانه مختلف، مدیر مسوول هفته نامه بیانی در کردستان بود.

مرحومه مرادی در ۲ دوره هفتم و هشتم انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شده بود. او از سال ۱۳۹۷ با بیماری سرطان در جدال بود که در نهایت در اولین روز از سال ۱۴۰۱ تسلیم این بیماری شد.

استاندار کردستان و مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم به همین مناسبت، در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت خانم "گلاویژ مرادی" خبرنگار و فعال حوزه رسانه استان را تسلیت گفتند.

 

معاون وزیر: توسعه صنعت گردشگری کردستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی روزهای پرکاری در استان داشت و شامگاه دوشنبه به بازدید از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی پرداخت.

جواد واحدی در بازدید از این پایگاه‌ها اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری استان کردستان به‌ عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری مهم غرب کشور در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: استان کردستان با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر، انواع میراث معنوی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی مهم کشور، می‌تواند گام بزرگی را در حوزه گردشگری با حمایت‌های ویژه دولت بردارد.
واحدی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی

گردشگری کردستان مناسب نیست، افزود: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به ‌منظور جذب بیشتر گردشگران، به‌ صورت استانی و ملی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

پیکر روزنامه نگار کردستانی در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد

روز سه‌شنبه هفته گذشته پیکر گلاویژ مرادی روزنامه نگار کردستانی با حضور جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ و رسانه استان در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع این روزنامه نگار پرتلاش کردستانی روز سه شنبه در بهشت محمدی سنندج با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان و اعضای خانه مطبوعات و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت
 

جانشین فرمانده ناجا: فعال کردن بازارچه‌های مرزی موجب کاهش قاچاق می‌شود

جانشین فرمانده انتظامی کشور هم سه‌شنبه هفته پیش مهمان کردستان بود و در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فعال کردن بازارچه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد و اگر هدفمند فعال شود بر کاهش قاچاق تاثیر می‌گذارد.

سردار قاسم رضایی افزود: شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» است که ما نیز به طور جد در این راستا مقابله با قاچاق را که بر تولید اثر سو دارد تشدید می کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تجاوز مرزی، قاچاق سلاح و مشروبات الکلی را کولبری جلوه دهیم افزود: بسیاری از قتل ها به دلیل دسترسی آسان یک فرد به سلاح است.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم گفت: نیروی انتظامی و مرزبانی در استان نیروی قابل اتکا و آرامش بخش است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در دیدار جانشین فرمانده ناجا در سنندج اظهار داشت: کشور از لحاظ امنیت می‌درخشد و این را مدیون خون شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

وی یادآور شد: کردستان استانی مرزی محسوب می‌شود و ایجاد آرامش و امنیت در این استان با استان‌های دیگر متفاوت است.

 

جانشین فرمانده ناجا: پلیس تکیه‌گاه قوای سه گانه و مردم است

جانشین فرمانده انتظامی کشور همان روز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: نیروی انتظامی با افتخار تکیه گاه دولت، مجلس، دستگاه قضایی  و مردم و مظلومان است و در این مسیر شب و روز ندارد.

سردار قاسم رضایی اضافه کرد: با اینکه اکثر جرایم در کردستان کاهش یافته است اما یکی از معضلات مرزبانی و انتظامی در استان قاچاق است.

وی با بیان اینکه قاچاق سلاح و کالاهای حرام خط قرمز ما است و امسال به جد با آن مقابله می‌کنیم، ادامه داد: مخالف کولبری نیستیم اما کولبری تعریف دارد و باید بازارچه‌هایی مشخص وجود داشته باشد تا مرزنشینان کالا را جابجا کنند و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم.

معاون وزیر: تحقق شعار سال به سیاست‌گذاری مدون نیاز دارد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنان مهمان کردستان بود و روز سه‌شنبه در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: تحقق شعار سال به سیاستگذاری مدون نیاز دارد و باید بیش از پیش با همکاری و تعامل، زمینه ایجاد اشتغال مولد فراهم شود.

جواد واحدی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال جزء مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این وزارتخانه است، افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ بیان فرمودند در حقیقت تاکید بر ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: حوزه صنایع‌دستی استان کردستان به ‌دلیل انحصاری و متمایز بودن تولیدات آن، می‌تواند از پیشران‌های توسعه کردستان و کشور باشد.

 

استاندار: کردستان ظرفیت بالایی برای تولید دانش بنیان دارد

روز چهارشنبه جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان برگزار شد و استاندار در این نشست اظهار داشت: با وجود نیروهای خلاق و توانمند ظرفیت بالایی برای تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و استان کردستان فراهم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا ادامه داد: نیروهای جوان خلاق و تحصیلکرده‌ای در استان داریم که این ظرفیت را برای تولید دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

وی افزود: در استان در زیر بخش شورای اشتغال کمیته ویژه‌ای برای تولید دانش بنیان و اشتغالزا را پیگیری کنیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: شاهد ظرفیت های خوبی در حوزه بنیادهای علمی و نخبگان، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌ها ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم در جهت تولید بهره گرفته شود.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

معاون وزیر: استفاده از ظرفیت‌های مریوان توسعه کردستان را به‌ دنبال دارد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی‌ در ادامه سفر خود به کردستان روز چهارشنبه در بازدید از شهرستان مریوان گفت: شهرستان مریوان ظرفیت‌های بی شماری در تمامی زمینه‌ها دارد که بهره‌گیری از آنها می‌تواند توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کردستان را به‌ دنبال داشته باشد.

جواد واحدی افزود: برای یک نظام افتخار بزرگی است که چنین مردمانی به‌ عنوان مرزداران و حافظان کشور در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان بویژه مریوان به‌ قدری بالا است که گردشگران می‌توانند ابعاد و گونه‌های مختلف گردشگری را به‌ صورت تجمیع شده در یک منطقه تجربه کنند، اما این ظرفیت‌ها تا کنون آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

کودک چهار ساله بر اثر سقوط در محوطه شهربازی زریبار مریوان جان باخت

از مریوان دور نشویم و به خبری ناگوار در همان روز چهارشنبه اشاره کنیم. پسربچه‌ای چهار ساله بر اثر سقوط از یکی از سکوهای محوطه شهربازی دریاچه زریبار مریوان، جان خود را از دست داد.

سرپرست فرمانداری مریوان در این رابطه گفت: خانواده این کودک از سنندج برای تفریح به مریوان سفر و روی سکوی کنار کشتی صبای شهربازی دریاچه زریبار اتراق کرده بودند که دچار این حادثه شدند.

اسماعیل احمدی اضافه کرد: به گفته پدر این کودک، وی در حال بازی با پسربچه‌اش بوده که به دلیل قصور ناخواسته، کودک از دستش رها شده و داخل محفظه زیر کشتی صبا می‌افتد و از ناحیه سر به شدت آسیب دیده، دچار خونریزی می‌شود و در نهایت جان خود را از دست داد.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

استاندار: کردستان توان صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد

استاندار کردستان روز پنجشنبه بازدیدی از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج داشت. اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از این واحد تولیدی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در زمینه تولید انرژی، گفت: این استان ظرفیت‌ لازم برای صادرات برق به کشورهای همسایه را در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: کردستان در زمینه تولید نیروی برق ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و باید از این توانایی به خوبی استفاده شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: امیدواریم با افزایش تولید این انرژی گرانبها، کردستان یکی از استان‌های صادر کننده انرژی برق به کشورهای همسایه باشد که بدون شک مزیت ویژه‌ای برای استان نیز محسوب می‌شود.

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت
 

قایقران کردستانی نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد

پنجشنبه هفته پیش خبری هم از ورزش منتشر شد که بد نیست اشاره ای به آن داشته باشیم. «قایقران کردستانی نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد».

«شاهو ناصری» قایقران کردستانی به همراه «عادل مجللی» با زمان ۳:۴۴.۰۶۳ دقیقه مدال طلای بخش کانوی دونفره ۱۰۰۰ متر را کسب کرد و بر سکوی نخست آسیا ایستاد. در این رقابت قایقرانان قزاقستان، ازبکستان، اندونزی و تایلند در رده‌های بعدی ایستادند.

تیم ملی قایقرانی کشورمان با ۱۹ ورزشکار در مواد کانو و کایاک و ۶ مربی بخش آقایان و بانوان در این رقابت‌ها شرکت کرده که این رقابت ها از روز گذشته به میزبانی کشور تایلند آغاز شده است.

جمعیت هلال احمر پرچمدار خدمت صادقانه و بی منت به مردم است

نماینده ولی فقیه در کردستان هم هفته پرکاری داشت و شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با مدیر عامل و جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان گفت: جمعیت هلال احمر پرچمدار خدمت صادقانه و بی منت به مردم است و اعضای آن در بحران‌ و عرصه‌های مختلف بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی اضافه کرد: انجام فعالیت‌های نوع دوستانه در جمعیت هلال احمر افتخاری بزرگ و بسیار ارزشمند است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی افزود: خدمت داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بدون منت بوده و نزد خداوند دارای اجر و ثواب بسیاری است.

استاندار کردستان: رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی ترافیک بی‌خطر همکاری کنند

جمعه هم استانداری بدون جلسه نبود استاندار کردستان در مراسم آغاز به کار پویش مردمی "سفر بی‌خطر" در کردستان بر لزوم همکاری چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی و هنری برای فرهنگ‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نیز در این زمینه به ویژه در فضای مجازی، تولید محتوا کنند تا شاهد سفرهایی کم‌خطر و به حداقل رساندن تلفات جانی باشیم.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی در فضای مجازی تاثیرش بیشتر است، باید رسانه‌ها و چهره‌های مهم فرهنگی و ورزشی در این عرصه برای ایجاد فرهنگ صحیح ترافیکی با دولت و دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند، ضمن اینکه بومی سازی این فرهنگ ضروری است.
 

مهمترین رویدادهای کردستان در هفته‌ای که گذشت

امام جمعه سنندج: مشکلات اقتصادی کردستان با بهره از ظرفیت‌های آن قابل رفع است

نماز جمعه سنندج هم با حضور پرشور مردم این شهر برگزار شد. امام جمعه سنندج در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: استان کردستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های نیروی انسانی، معدن و گردشگری دارد که اگر از این بسترها به خوبی استفاده شود مشکلات اقتصادی و کمبودهای آن رفع می‌شود.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: استان کردستان محروم نیست و دارای ظرفیت‌های کم نظیری است اما تاکنون آنگونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی ادامه داد: نیروی جوان تحصیلکرده نخبه و توانمند از دیگر ظرفیت‌های ویژه استان کردستان است که می‌توان با عملیاتی کردن شعار سال زمینه بهره‌گیری از توان این نیروی جوان را فراهم کرد.

تصادف در جاده سقز - بوکان باعث کشته شدن سه تن شد

هفته پیش با یک حادثه رانندگی تلخ در کردستان به پایان رسید و سه تن بر اثر تصادف در جاده سقز - بوکان جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس و فوریت های پزشکی سقز روز جمعه در همین ارتباط گفت: تصادف بین ۲ دستگاه سواری در جاده سقز - بوکان باعث کشته شدن سه تن و مصدومیت ۲ نفر دیگر شد.

علیرضا اویسی اظهار داشت: حوالی ظهر امروز از طریق سامانه ۱۱۵ تصادف بین ۲ دستگاه سواری سمند و سایپا در جاده سقز - بوکان به ما اعلام شد که سریعا چهار تیم اورژانس شهرستان سقز به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تصادف میان این ۲ دستگاه سواری باعث کشته شدن سه سرنشین سمند شد و راننده سایپا و یک نفر از سرنشینان دیگر سمند مصدوم شدند، افزود: ۲ مصدوم این تصادف به بیمارستان شفای سقز انتقال یافتند.

استان کردستان با یک میلیون‌ و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha