۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84699554
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازدید از اماکن تاریخی رازوجرگلان خراسان شمالی ۵۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رازوجرگلان اعلام کرد: بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان مرزی در ایام سپری شده نوروز نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافت.

عقیل مجردی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان مرزی همچون سد چندیر و سومبار، چشمه فرح دین و امامزاده نبی در بخش غلامان روزانه بیش از ۲۰۰ نفر بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ظرفیت اقامتگاه های بومگردی در رازوجرگلان پُر شده است، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در چهار اقامتگاه بومگردی این شهرستان مرزی اقامت داشته اند که با توجه به تعطیلی دو ساله صنعت گردشگری به خاطر کرونا، آمار قالب توجهی به شمار می رود.

مجردی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده است، یادآور شد: از این تعداد تنها ۳۷ اثر تاریخی که شامل میراث ملموس، ناملموس و میراث طبیعی است به ثبت ملی رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای اجتماعی و مردمی در حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان، گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی در اولویت اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی قرار دارد.

 خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.  

بقعه شاهزاده نبی غلامان، مجموعه تاریخی راز، ارگ تاریخی آلمادوشن، تپه ارگ بالا، محوطه تاریخی راستقان، بقعه سید بزرگ از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهرستان است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر راز در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha