مراجعه بیش از ۱۷ هزار گردشگر به پست های جوانان هلال احمر در قشم

قشم- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر قشم از مراجعه ۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر از گردشگران ورودی به این جزیره برای دریافت خدمات بشردوستانه و عام المنفعه به پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبر داد.

احمدنور سرودی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آمار تجمیعی از اجرا و برگزاری بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی اظهار داشت:از روز اول تا پایان روز هشتم فروردین سال ۱۴۰۱ با مشارکت و تلاش اعضای جوان و فعال این جمعیت سه هزار و ۴۳۵ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به مروارید خلیج فارس از خدمات ایستگاه‌ ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) در جزیره قشم استفاده کردند.

وی ادامه داد: در این مدت اعضای جوان و فعال این جمعیت در قالب ۲ تیم ۲ نفره سحاب دختران و پسران و یک تیم پنج نفره مستقر در پست ثابت، آموزش های مهارت های ترافیکی را به هزار و ۶۲۳ گردشگر، مهارت‌ و خدمات امداد و کمک‌های اولیه را به ۲۳۶ گردشگر ارائه دادند و پنج هزار و ۱۹۵ مسافر نوروزی را به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی کردند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: در مدت اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر به سه هزار و ۴۳۷  گردشگر ورودی به این جزیره انجام و هزار و ۴۲۵ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

سرودی اضافه کرد: همچنین ۹۵ نفر از مسافران نوروزی فصل بهار نمازهای خود را در خیمه های نماز برپا شده توسط اعضای جوان این جمعیت اقامه کرده اند و ۷۰۰ گردشگر نیز به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۲۵ نفر در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) این جمعیت مشارکت و از طرح یادشده حمایت کرده‌اند، افزود: طی روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم  فروردین ۱۴۰۱ خدمات امداد و کمک های اولیه به ۲۳۶ گردشگر نوروزی جزیره قشم ارائه شد، ۱۸۰ مسافر نوروزی ورودی به این جزیره آموزش سنجش فشار خون را فرا گرفتند و چهار هزار و ۷۵۰ قلم محصولات تبلیغاتی و فرهنگی در بین گردشگران نوروزی توزیع شده است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم مناطق تحت پوشش و پایش تیم های سحاب جوانان هلال احمر این جزیره را در اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه اسکله شهید ذاکری، پارک زیتون، سینما دریا و پارک ایران زمین عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی سازمان جوانان هلال احمر با شعار «نوروز ۱۰۴۱ سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می شود.

در اجرای این طرح در سراسر کشور ۳۱۳ پست ثابت و اکیپ سیار سحاب، شامل ۲۰۰ پست ثابت و ۱۱۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری وکاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه های مسافربری و مبادی ورودی استان ها ارائه می دهند.

هدف از اجرای این طرح ملی مشارکت اعضای جوان و فعال سازمان جوان جمعیت هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی،  ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی عنوان شده است.

در  اجرای پویش ملی بهرفت، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) در نوروز ۱۴۰۱ توسط اعضای فعال و مهرورز سازمان جوانان هلال احمر به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه می شود.

در برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور، ۱۱۳ تیم سحاب خدمات اکیپ های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیط با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی آماده ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران و گردشگران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آن ها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان و بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران این روزها میزبان انبوه مسافران ایرانی و خارجی است که با سفر به این جزیره، از هوای کاملاً بهاری و ظرفیت‌های فراوان گردشگری قشم لذت می‌برند.

این جزیره با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

 سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha