استاندار فارس: ۱۰ اولویت‌ مهم برای هر شهرستان‌ تدوین می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با نمایندگان استان در مجلس، مقرر گردیده که ۱۰ اولویت مهم در هر شهرستان‌ با مشورت ائمه جمعه و توجه به شعار سال تدوین شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه شامگاه سه‌شنبه در نشست با فرمانداران این استان افزود: همچنین نگارش برنامه یکساله شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز تا پایان فروردین ماه جاری انجام شود.

وی ادامه داد: در جریان انجام سفرهای شهرستانی با پروژه های بلاتکلیف و نیمه کاره متعددی مواجه می شویم که تکلیف این پروژه ها نیز باید امسال مشخص شود.

لزوم افزایش اعتماد عمومی
استاندار فارس، بر لزوم کوشش مضاعف فرمانداران در خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: ملاک حفظ جایگاه فرمانداران، جلب رضایت مردم شهرستان از طریق کار مفید و تکریم و احترام مردم و افزایش اعتماد عمومی است.
ایمانیه افزود: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، فرمانداران باید با استفاده از امکانات و ظرفیت های اورژانس، پلیس، راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه‌ها، در جهت کاهش تصادفات جاده ای و فوتی های ناشی از آن گام بردارند و با توجه به اهمیت موضوع هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: برخی از فرمانداران با تعامل با دستگاه‌های مختلف و پیگیری مجدانه سعی در برطرف سازی نقاط حادثه خیز و در نتیجه کاهش حوادث رانندگی دارند و انتظار می رود که تمام فرمانداران در جهت حل مشکلات و معضلات این حوزه گام بردارند.
استاندار فارس همچنین خواستار استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در سطوح مدیریتی در شهرستان ها شد.
ایمانیه، بر لزوم تعامل فرمانداران و مدیران اجرایی شهرستان ها با نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: قطعا تعامل سازنده به رشد و توسعه شهرستان کمک خواهد کرد اما این تعامل نباید به گونه ای باشد که به امور مدیریتی شهرستان خدشه وارد کند.
او اضافه کرد: حفظ شخصیت و حرمت فرمانداران به عنوان مدیریت ارشد اجرایی شهرستان‌ها باید در اولویت باشد و نباید خود را مدیون سازمان و یا فردی کرد.
استاندار فارس، با اشاره به تهیه برش شهرستانی مصوبات دولت، بر لزوم پیگیری آنها توسط فرمانداران تاکید کرد و گفت: با جدیت هرچه تمام تر باید وعده های رییس جمهور و هیات دولت به مردم پیگیری شود تا شاهد افزایش رضایت شهروندان و بهبود خدمات رسانی به آنها باشیم.
ایمانیه، بر لزوم تلاش در جهت افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق نیز تاکید کرد.
او افزود: در روستاهای استان نیز باید دو مساله مهم اشتغال و مسکن روستائیان در صدر اولویت ها قرار گیرد تا شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه، امسال باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن ملی در این استان عملیاتی شود که زمین مورد نیاز اجرای این طرح ها فقط در سه شهرستان استان تامین نشده که امیدواریم هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود تا به مرحله ساخت نزدیک تر شویم.
استاندار فارس افزود: با آغاز اجرای طرح نهضت مسکن در استان برای حدود ۴۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و بنابراین تامین نیروی کار مناسب هم باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha