معاون استاندار فارس: سازمان همیاری شهرداری‌ها چابک شود

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، چابک سازی و عملکرد حرفه‌ای سازمان همیاری شهرداری ها برای دستیابی به نتایج بهتر بر اساس پیش نیازهای لازم و ارتقای این مجموعه و ایفای نقش آن در مقیاس وسیع تر را خواستار شد.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه، محمود رضایی کوچی در جمع هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری ها و شهرداران فارس افزود: آنچه توسط هیات مدیره و ارکان سازمان همیاری دنبال می‌شود باید برگرفته از ذائقه و تفکر تمام سهامداران این مجموعه باشد چرا که در نهایت بایستی تمام منافع سهامداران تامین شود.
رضایی بیان کرد: این سازمان طی سال های اخیر اصل شفاف سازی را سرلوحه تمام اقدامات خود قرار داده و تمام کوشش آن در جهت کاهش هزینه‌های زائد بود.
وی، با اشاره به ممنوعیت واردات ماشین آلات مورد نیاز برای اقدامات عمرانی سازمان همیاری شهرداری ها طی یکی دو سال اخیر گفت: در بحث ساماندهی ماشین آلات و تجهیزات به عنوان یکی از منابع مهم درآمد سازمان، چند فضای کاری جدید در زمینه‌های گردشگری، صنعت و معدن ایجاد شده و پیگیری می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: هر یک از شهرداری‌ها در حوزه خدمات فنی و مهندسی، ظرفیت، توان و بودجه خاصی دارند اما در سازمان همیاری شهرداری ها این ظرفیت‌ها که شامل خدمات فنی و مهندسی در حوزه عمرانی، تکنولوژی‌های جدید مرتبط با خدمات شهری و امکانات مالی با شرایط خاص و مطلوب می‌شود به شکل متراکم تجمیع شده است.

شعار سال، سرفصل تمام اقدامات دستگاه های اجرایی فارس باشد
رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید این شعار را سرفصل تمام اقدامات اجرایی و استراتژی های خود قرار دهند.
وی ادامه داد: قطعا شهرداران با ارائه خدمات در بحث تولید و اشتغال اثرگذار بوده و اقدامات آنها در این حوزه‌ها می تواند به ایجاد فرصت های شغلی کمک کند.
این مقام مسئول اظهار داشت: در کنار این، اقدامات دانش بنیان مدیران شهری نیز منجر به افزایش بهره‌وری در شهرداری ها خواهد شد و به تحقق شعار سال کمک خواهد کرد.

ایفای نقش شهرداری ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن و نقش شهرداری ها و سازمان همیاری در روند اجرای این طرح گفت: با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای تامین زیرساخت‌های این طرح، شهرداری‌ها می‌توانند به عنوان یکی از سیستم‌ها، بهترین کارکرد را برای ایجاد زیرساخت ها در محل‌های اجرای پروژه ها را داشته باشند و از این حیث در تحقق اهداف این طرح مشارکت کنند.
وی در خصوص قانون ایجاد نظام بازآفرینی شهرها در شهرداری ها گفت: این ساختار تاکنون توسط دستگاه هایی مانند راه و شهرسازی و شرکت های عمران و بهسازی اجرایی بوده و با ورود این سیستم به شهرداری ها و شکل گیری آن، یک فضای کاری جدید به دامنه وظایف و فعالیتهای شهرداری ها به ویژه شهرداری بافت‌های فرسوده اضافه خواهد شد.
او افزود: سازمان همیاری شهرداری ها قادر است با ایجاد فضای همکاری با شهرداری ها و به واسطه اختیارات قانونی موجود، به شیوه ای مطلوب وظایف محوله خود را انجام دهد و از ظرفیت های منحصر به فرد خود در جهت ارائه خدمات شهری نهایت استفاده ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha