مهمترین رویدادهای کردستان در هفته ای که گذشت

سنندج-ایرنا- سفر فرمانده مرزبانی کشور به کردستان، عیادت استاندار از بیماران بستری در بیمارستان ها، برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وبرگزاری چهارمین جشنواره هه‌لپرکی بانه از جمله مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، در نخستین روز از هفته گذشته فرمانده مرزبانی کشور به منظور بازدید از مناطق مرزی غرب کشور به استان کردستان سفر کرد و در نخستین روز سفر خود به این استان از مرز باشماق مریوان بازدید کرد.

سردار احمد علی گودرزی در دیدار با مرزبانان در پاسگاه مرزی "سردار سلیمانی" مرز باشماق مریوان اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم مرزبانی انسداد کامل مرزهای کشور است تا هیچ کسی به خود اجازه ندهد به صورت غیرقانونی از طریق مرزها ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه انسداد مرز در هر کشوری تاثیر بسزایی در تولید امنیت پایدار دارد افزود: در کشور ما چند سالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم خود را جزم کرده اند که انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء های مرزی، احداث پایگاه ها، برجک ها و راههای مرزی به ویژه در استان های مرزی کردستان، ‌ آذربایجان غربی، بخشی از کرمانشاه، پاوه و اورامانات تقویت شود.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: در این راستا می طلبد که تجهیزات و امکانات مهندسی زرهی در مرزبانی افزایش پیدا کند و در بحث انسداد مرزها به ویژه در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و عمود پروازها، هلی شات و پهپادها که می توانند در پایش مرزها تاثیر بسزایی داشته باشند تقویت شود.

ساماندهی مرزهای کردستان در اولویت است

استاندار کردستان عصر شنبه در دیدار با فرمانده مرزبانی کشور در سنندج اظهار داشت: ساماندهی مرزهای استان جزو برنامه‌های دولت بوده و با تلاش مردم و نیروهای نظامی و امنیتی، کردستان از امنیت پایدار و سطح بالایی برخوردار است و برای حفظ این امنیت دولت نیز مصمم به حل مشکلات مرزها و ساماندهی آن است.

اسماعیل زارعی کوشا اضافه کرد: در بازدیدهایی که از پاسگاه‌های مرزی استان انجام شده وضعیت این پاسگاه‌ها مناسب نیست، بنابراین رسیدگی به وضعیت آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برخی از مرزنشینان و جوانان از روی ناچاری و صرفا برای کسب درآمد به کولبری روی آورده‌اند که به هیچ وجه در شان مردم نجیب و با فرهنگ این دیار نیست.

زارعی کوشا یادآور شد: وقتی معیشت مرزنشینان تامین باشد مرزبانی نیز در تامین امنیت مرزها با همکاری خود مردم منطقه موفق‌تر عمل خواهد کرد.

از دیگر رویدادهای روز شنبه گذشته بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای زرینه و گردنه خان جمعیت هلال احمر بانه بود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این بازدید اظهار داشت: جمعیت هلال احمر همیشه و در همه جا به یاری نیازمندان و افراد گرفتار در برف و کولاک و حوادث مختلف می آیند و صادقانه و بی منت به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: خدمت در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگ و ارزشمندی است که با از خود گذشتگی، انسانیت و صبر همراه است.  

پلمپ ۱۴‌واحد صنفی در کردستان به دلیل تخلف بهداشتی

در ۱۰ روز نخست اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۱۴ واحد صنفی متخلف پلمب و ۴۵ واحد نیز به دادگاه معرفی شده است.

این مطلب را معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت و اعلام کرد: پنج‌ هزار و ۸۷۳ نوبت بازرسی در این طرح انجام و ۱۳ تن و ۶۶۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، فاقد مشخصات و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شده است.

دکتر بهروز اخوان افزود: این بازرسی ها توسط ۲۰۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۳۲ تیم در سراسر استان در حال انجام است.

عیادت استاندار از بیماران

اسماعیل زارعی کوشا به همراه جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان استان و مهدی فتحی نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در هفتمین روز از تعطیلات نوروزی با حضور در ۲ بیمارستان بعثت و کوثر سنندج در جریان خدمت‌رسانی به مردم در تعطیلات سال نو قرار گرفت.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود، گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا کادر بهداشت و درمان متحمل زحمات و سختی‌های فراوانی شدند و ما به عنوان نماینده دولت قدردان این تلاش ها و مجاهدت‌ها هستیم.

وی با تجلیل از تلاش های کادر بهداشت در دوران ویروس کرونا، عنوان کرد: خوشبختانه تمامی کادر بهداشت و درمان استان کردستان در این دوران به خوبی وظایف خود را انجام دادند.

یکی دیگر از رویدادهای مهم هفته گذشته برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استان بود.


رویدادی ماندگار در حوزه فرهنگ و هنر کردستان تهیه و اجرایی شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: با توجه به ظرفیت‌های کردستان رویدادی ماندگار در سطح بین المللی در حوزه فرهنگ و هنر این استان تهیه و اجرایی شود.

سیدمحمد هاشمی افزود:در بسیاری از استان ها همواره بحث معضلات و مشکلات فرهنگی می شود ولی در کردستان به حدی فرهنگ و هنر با زندگی مردم عجین شده که در آن شاهد آسیب های جدی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در این استان با وجود هنرمندان شاخص فراوان نه تنها صحبت کردن بلکه کارکردن هم مشکل و سخت است، گفت: کار در حوزه فرهنگ و هنر این استان نیازمند تلاش و همت مضاعف است.  

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: استعداد پروری و توجه به مناطق محروم از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت ارشاد در کشور است.  

در این مراسم علی اصغر دریایی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی و با اهدای لوح سپاس از زحمات عبیدالله رستمی تجلیل شد.  

برگزاری چهارمین جشنواره هه لپه رکی بانه

چهارمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانه با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان موسیقی، گروه های انتخابی هه لپه رکی و اقشار مختلف مردم بانه به مدت یک روز در این شهرستان برگزار شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: در سال آینده بزرگترین جشنواره هه لپه رکی در بانه با حضور گروه های هه لپه رکی سراسر کشور برگزار می شود که در کتاب گینس ثبت خواهد شد.

فردین یاراحمدی افزود: این جشنواره در سه روز برگزار می شود که ۱۲ گروه به مرحله نهایی این جشنواره راه خواهند یافت.

وی گفت: در صورت همکاری نهادهای مربوطه و هنرمندان سراسر کشور سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود.

جشن‌های ملی نوروزگاه، آیینه تمام‌نمای سنت‌های اصیل کردستان هستند

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در بازدید از جشن‌ ملی نوروزگاه در سنندج اظهار داشت: با اجرای جشن‌های نوروزگاه می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب و رسوم نوروزی استان آشنا کرد و این مساله توسعه صنعت گردشگری استان را به‌ دنبال خواهد داشت.

محسن فتحی با تاکید بر زنده نگه داشتن میراث‌ کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، افزود: آداب و رسوم نوروزی استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بومی از جمله جنگ شادی، بازارچه، نمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات محلی، احیا و یادآوری می شود.

وی ادامه داد: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، استان کردستان را به مقصدی خوب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده شاهد افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان باشیم.

شرایط توسعه فعالیت های فرهنگی در کردستان فراهم است

استاندار کردستان در دیدار با سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط و ظرفیت برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم است و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ما کمک کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در حوزه زیرساخت‌ها نیاز به کمک داریم و امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در برخی استان‌ها، حوزه فرهنگ و هنر مخاطبان خاص دارد اما همه مردم کردستان نسبت به این حوزه تعلق خاطر دارند و طرفدار و مخاطب کار فرهنگی و هنری هستند که ظرفیت بسیار ارزشمندی است.

مشکلات حوزه آب کردستان برطرف می شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان روز دوشنبه در دیدار مدیران کمیته‌ امداد، صمت، جهاد کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی کردستان در سنندج با اشاره به همت دولت برای حل مشکل کم آبی برخی شهرهای کردستان گفت: با پیگیری های وزیر نیرو و استاندار کردستان، مشکلات حوزه آب استان برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی سد تلوار را ظرفیتی بزرگ عنوان کرد و گفت: می‌توان از این سد در راستای رفع مشکلات حوزه آب استان استفاده کرد کما اینکه طرح موضوع شده است.

وی برگزاری جلسات بین دستگاهی به‌منظور هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌ها می‌توانند مشکلات سایر نهادها را برطرف کنند اما این مهم تاکنون در استان اتفاق نیفتاده است.

واگذاری مدیریت پارک نیشتمان به شهرداری سنندج
در اجرای برنامه های اجرایی "۳ در۴ در ۱۴۰۰" سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و در قالب ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، مدیریت بهره وری از پارک جنگلی نیشتمان به شهرداری سنندج واگذار شده است.

این پارک با مساحت حدود ۱۹.۸ هکتار از اعتبارات منابع طبیعی احداث شده و بهره وری از آن مطابق طرحی مصوب، در اختیار شهرداری سنندج قرار گرفت تا نسبت به تجهیز آن برای استفاده عموم شهروندان سنندجی مورد استفاده قرار گیرد.

بازدید از اماکن تاریخی کردستان ۸۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان  روز دوشنبه گفت: از آغاز تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۶ هزار و ۹۲۹ هزار گردشگر ایرانی و خارجی از آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

یعقوب گویلیان اظهار داشت: این آمار مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، موزه سنندج و غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه، مسجد جامع سنندج و حمام حاج صالح سقز است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار بازدیدها مربوط به خانه کُرد سنندج بوده است، افزود: طی این مدت۱۱ هزار و ۶۸۱ گردشگر داخلی و خارجی از این محوطه فرهنگی تاریخی بازدید داشته‌اند.

صندوق توسعه کردستان تشکیل می شود

استاندار کردستان در نشستی با تشکل های بخش کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کشاورزان همواره ثابت کردند همیشه اهل کار و تلاش و خواهان توسعه و اجرای شیوه های نوین به منظور افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی هستند.  

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش های اقتصادی استان کشاورزی است، افزود: کشاورزی با همه زیربخش‌های های آن در این استان دارای ظرفیت های فراوان و  قابل افزایش است.  

وی گفت: در زمینه تولید و اشتغال و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیاز به مشاوره و کمک و اهتمام جدی کشاورزان خبره داریم.  

زارعی کوشا با اشاره به تکلیف دستیابی به میانگین رشد هشت درصدی اقتصاد تا پایان سال جاری در استان، اظهار داشت: صندوق توسعه استان در راستای پشتیبانی در بخش سرمایه گذاری ایجاد می شود و از این طریق می توان تحولی در زمینه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی بوجود آورد.  

بازدید استاندار کردستان از سه عمارت شاخص شهر سنندج

استاندار کردستان در نهمین روز تعطیلات نوروزی در بازدید از سه عمارت شاخص خانه کُرد، موزه و عمارت خسروآباد سنندج به بیان ظرفیت های استان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های کردستان وجود اماکن تاریخی، طبیعت بکر و صنایع دستی است که باید از این ظرفیت به نفع رونق اقتصادی استان استفاده شود.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه بی گمان گردشگری مهمترین حوزه بخش خدمات است که می‌تواند اشتغال و درآمد قابل توجهی را عاید استان کند تاکید کرد: با در نظر گرفتن مجموع توانمندی ها، کردستان می‌تواند قطب مطرح گردشگری در منطقه و کشور باشد.

برای آزادی زندانیان از ظرفیت مساجد استفاده شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در دیدار مدیرکل زندان‌ها و اعضای ستاد دیه کردستان در سنندج اظهار داشت: وجود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان ظرفیت مهمی است که می‌شود از آن برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی به بازدید چند ماه پیش خود از زندان سنندج اشاره کرد و گفت: در آن بازدید از اینکه جوانانی در بند گرفتار بودند، متاثر شدم.

نماینده ولی‌فقیه کردستان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، زندانیان زیادی را می‌توان به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.

غبارروبی مساجد کردستان

آیین غبارروبی مساجد استان کردستان روز سه شنبه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و در آستانه ماه مبارک رمضان انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در آیین غباروبی مسجد جامع سنندج اظهار داشت: آیین غبارروبی مساجد استان با  این اداره‌کل آماده اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سطح مساجد است و هیچ آیین معنوی در استان تعطیل نخواهد شد بلکه شیوه اجرای برنامه‌ها متناسب با وضعیت کرونا تغییر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی و مراسم جزء‌خوانی در تمام شهرهای استان و در مساجد حاشیه شهرها برگزار می‌شود.

وی اجرای مجالس خانگی قرآن کریم به تعداد بیش از ۱۴۵ مجلس خانگی قرائت قرآن کریم در سراسر استان و  محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی، ملی و بین‌المللی در ۱۰ شهرستان استان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای ایام رمضان‌المبارک اعلام کرد.

کردستان در تحقق شعار سال در صدر استان‌ها قرار گیرد

استاندار کردستان در جلسه بررسی سند آمایش استان در حوزه علم و فناوری که با حضور مشاور وزیر کشور در امور فناوری برگزار شد، استان کردستان را از لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی نخبه وکارآمد غنی عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌ها رویکرد و خط مشی ما باید قرار گرفتن کردستان در راس کشور و در راستای تحقق عملی شعار سال باشد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه مدیران دانشگاهی و مسوولان حوزه علم و فناوری از فرزندان استان هستند و به خوبی با چالش‌ها و موانع پیش رو آشنایی دارند، گفت: حضور نیروهای بومی در مناصب مدیریتی برای استان یک مزیت به شمار می‌رود و با یک طراحی درست و تسهیل گری می‌توان به انجام کامل کار امیدوار بود.

وی ذکر عنوان استان محروم برای کردستان را زیبنده ندانست و افزود: در کردستان مجموعه‌ای از کمبودها وجود دارد که با عزم جهادی و حضور جوانان با انگیزه در یک زمانبندی منطقی قابل جبران است.

چهار صیاد و شکارچی متخلف در کردستان دستگیر شدند

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲ شکارچی کبک و ۲ صیاد متخلف در شهرستان‌های دیواندره و مریوان توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان‌ها دستگیر شدند.

فایق مندمی اظهار داشت: ۲ شکارچی متخلف که در منطقه حفاظت شده چهل چشمه و سارال در شهرستان دیواندره اقدام به صید و زنده گیری چهار قطعه کبک کرده بودند، توسط محیط بانان دستگیر شدند.

وی افزود: این شکارچیان با استفاده از تله پرندگان، اقدام به صید و زنده گیری ۲ قطعه کبک در منطقه حفاظت شده چهل چشمه و سارال کرده بودند.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه این دو متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند، گفت: کبک‌ها پس از رسیدگی و نگهداری اولیه و حصول اطمینان از سلامت آنها، در دامان طبیعت رهاسازی خواهند شد.

مدیرکل جدید امور مالیاتی کردستان منصوب شد

با حکم داوود منظور، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مصطفی فعله‌ گری به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان منصوب شد.

مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل امور مالیاتی کردستان روز چهارشنبه با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، بهرام مردان مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان امور مالیاتی کشور،  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان، مدیرکل اداره اموراقتصادی و دارائی استان برگزار شد.  

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های حسن سجودی قدردانی و مصطفی فعله‌ گری به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی کردستان معرفی شد.


جابجایی شهروندان سنندجی با ۲۰ دستگاه اتوبوس در روز طبیعت

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: همزمان با ۱۳فروردین روز طبیعت ۲۰ دستگاه اتوبوس بصورت رایگان شهروندان سنندجی را جابجا می‌کند.

سامان سعیدی افزود: اتوبوس‌های این سازمان در مسیرهای میدان انقلاب تا پاسگاه انتظامی صلوات آباد، میدان آزادی تا نرسیده به پل گزنه، میدان بیسارانی در خیابان ۱۷ شهریور تا گردنه آریز  و میدان سهروردی تا روستای سراب قامیش شهروندان را جابجا می‌کنند.

به گفته وی ناوگان اتوبوس‌رانی این سازمان از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ شب روز شنبه ۱۳ فروردین در چهار مسیر اقدام به جابجایی شهروندان می کند.

بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در ایام نوروز امسال تا ۱۲‌فروردین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستاهای هدف گردشگری و بازارهای تاریخی بازدید کردند.

یعقوب گویلیان روز جمعه اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین‌ ماه سال‌ جاری، ۵۵ هزار و ۶۰۱ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند که این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز بوده است.

وی افزود: خانه کُرد سنندج در بین جاذبه‌هی تاریخی استان با ۱۹ هزار و ۲۵۲ بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است و کاخ موزه خسروآباد با ۱۳ هزار و ۹۶۱ نفر و موزه سنندج با پنج هزار و ۸۴۵ نفر نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران قرار دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ادامه داد: علاوه بر این، آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهار هزار و ۳۴۰ نفر، مسجد جامع سنندج سه ‌هزار و ۳۸۸ نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و ۱۸۰ نفر، غار باستانی کرفتو ۲ هزار و ۳۸۸ نفر و تپه باستانی زیویه نیز ۲ هزار و ۷۵ نفر بوده است.

۱۲‌فروردین روز مردم سالاری دینی است

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، سالروز مردم سالاری دینی است، چراکه ملت ایران، بدون هیچ اجباری و با میل خود به نظام جمهوری اسلامی رای "آری" دادند.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه مردم با اعتقاد کامل و با رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی رای دادند، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در آن روز مبارک، به جهانیان اعلام کردند که اسلام و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی را می‌خواهند.

وی رای مردم ایران به جمهوری اسلامی را بیانگر عقیده، پایبندی به ارزش‌ها و باور ملت به فرهنگ و تمدن اسلامی دانست و افزود: رای به جمهوری اسلامی به قدرت این دین برای سعادت بشریت بر می‌گردد، همچنانکه دین اسلام بر چهار رکن مشورت، مساوات، عدالت و آبادانی بنا شده که نشان از کامل بودن آن است.

فعالیت ادارات کردستان ۱۴فروردین با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: طبق دستور استاندار، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان روز یکشنبه ۱۴ فروردین با یک ساعت تاخیر آغاز بکار می‌کنند.

عبدالله رشیدی پور اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار کردستان و با توجه به حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها و بازگشت به شرایط پیش از کرونا و به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان، ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان روز یکشنبه ۱۴ فروردین با یک‌ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ‌شده توسط ستاد مدیریت کرونا صورت گرفته و بر این امر نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

استان کردستان با یک میلیون‌ و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha