۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84703648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: تشکل‌های مردم نهاد برای تحقق شعار سال به کار گرفته شوند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان به تلاش برای تشکیل قرارگاهی در راستای تحقق شعار سال در استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌هایی که در زمینه توسعه اشتغال و تولید دارای تکلیف هستند، باید در زمینه عملی کردن شعار امسال آمادگی داشته باشند و از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد هم استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در اولین جلسه سال ۱۴۰۱ شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: به طور قطع تحقق شعار سال بدون حضور بخش خصوصی و تعامل آنان میسر نیست و نیاز است از ظرفیت تشکل‌های مردمی نیز به خوبی بهره گرفت.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر حمایت از تولید در شعارهای سالانه ایشان، افزود: یکی از ظلم هایی که در حق رهبری شده، برخورد کلیشه‌ای و شعارگونه مسوولان با دستورات و شعارهای ایشان در پیام های نوروزی است که امیدواریم امسال در کردستان با انسجام و برنامه ریزی، آن را در عمل اجرایی کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید روی محتوای شعار امسال، کار و ظرفیت های استان را بر این اساس احصا کنیم، اضافه کرد: نیازمند تشکیل قرارگاه در این رابطه هستیم و همه مجموعه های مرتبط با موضوع اشتغال نقش ایفا کنند.

زارعی کوشا بر لزوم ورود به عملی کردن برنامه های مرتبط با شعار سال تاکید کرد و ادامه داد: کارهایی در این زمینه صورت گرفته و زمینه برای تحقق این مهم فراهم در استان فراهم شده است.

وی خواستار حمایت از شرکت های دانش بنیان و کمک به تشکیل این شرکت ها توسط مدیران و دستگاه های مسوول شد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید به طور جدی وارد این عرصه شود، ضمن اینکه امسال تعهد ایجاد ۳۴ هزار شغل در استان را داریم.

استاندار کردستان یادآور شد: مکلف هستیم در چهار سال فعالیت دولت سیزدهم، ۸۷ هزار واحد مسکن در استان احداث شود که تاکنون ۱۳۵ هزار نفر یعنی بیش از یک و نیم برابر ثبت نام کرده اند.

تقویت ارتباط مردمی مدیران، فعال بودن شورای روابط عمومی دستگاه‌ها و احساس وظیفه مدیران نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران از جمله مواردی بود که زارعی کوشا به آنها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استقبال مسافران و افزایش ۱۵ برابری اسکان در اماکن اقامتی استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: میزان تردد برون و درون استانی نیز ۳۰ درصد بیشتر شد.

استاندار کردستان اضافه کرد: آمار فوتی های ناشی از تصادف در این ایام ۶۵ درصد کمتر شد که امیدواریم با بهبود وضعیت راه های استان، شاهد به حداقل رسیدن تصادفات و فوتی ها باشیم.

مدیران در مقابل مشکلات مردم احساس مسوولیت کنند

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با بیان اینکه در دیدگاه اسلام بزرگترین هدف خدمت به مردم است، ادامه داد: تلاش برای توسعه، تولید، رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم باید دغدغه دولت و دستگاه‌های مختلف باشد.

ماموستا فایق رستمی اهمیت امنیت معیشت مردم را هم تراز با امنیت کشور دانست و افزود: دولت سیزدهم آستین همت را برای رفع مشکلات اقتصادی بالا زده است که برای مردم کشور به ویژه کردستانی‌ها نویدبخش است.

وی بر لزوم اطلاع مسوولان از مشکلات مردم و احساس مسوولیت آنها در این رابطه تاکید کرد و گفت: همه باید در راستای برطرف کردن دغدغه‌های مردم به ویژه جوانان، همدل و همگام تلاش کنند و مدیران پناهگاه و مرجع مردم باشند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه استان کردستان محروم نیست، اضافه کرد: مدیران باید آینده‌نگر باشند و با استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود، برای توسعه استان همت کنند، ضمن اینکه توجه به اشتغال جوانان بسیار ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha