۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85426660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: مشارکت مردم راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان"جهش تولید، مشارکت مردم"، نسخه شفابخش بیماری مزمن اقتصادی کشور مشارکت مردم است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی، کوشا روز دوشنبه در گردهمایی تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم درسال جاری با حضور وبیناری رییس جمهور در سنندج اظهار کرد: باید تلاش کنیم همانگونه که در هر عرصه‌ای مردم حضور داشته و زمینه ورودشان فراهم شده است به توفیقات بزرگی دست پیدا کرده‌ایم، در عرصه اقتصادی هم با هدایت‌های رهبری، تلاش همه مسئولان و مشارکت مردم، شاهد گره گشایی از مسایل و مشکلات موجود باشیم.

وی افزود: روزگدشته اولین جلسه کارگروه تحقق شعار سال با حضور جمعی از مدیران اقتصادی و رسانه‌ها در استان برگزارو مقرر شد این جلسات مستمر باشد و دستگاههای اقتصادی برنامه های خود را در زمینه تحقق شعار سال ارائه دهند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها و طراحی‌ها باید از طریق رسانه ها در معرض بررسی نخبگان و جامعه دانشگاهی قرار بگیرد و بتوانیم به نوعی جمع سپاری کرده و با بهره‌گیری از ایده‌های جوانان و نحبگان جامعه، از بهترین راهکارها برای تحقق انچه که رهبر معظم انقلاب تکلیف فرمودند بهره بگیریم.

استاندار کردستان ادامه داد: در طول قریب به یک و نیم دهه گذشته همواره شعارهای سال محوریت اقتصادی داشته است و این مساله نشان می‌دهد نقطه ضعف ما که باید نقطه تمرکز ما باشد حوزه اقتصادی است و بویژه در کردستان که در برخی شاخص‌های اقتصادی در طول سالیان به دلایلی شرایط خوبی ندارد، برنامه های بهتری برای این حوزه داشته باشیم و بتوانیم از این فرصت برای رفع گرفتاری های اقتصادی بهره‌مند شویم.

وی در ادامه به سفرهای نوروزی و ورود مسافر و گردشگر به استان اشاره کرد و گفت: دراین ایام شاهد حضور گسترده مسافر به کردستان بوده‌ایم و در زمینه ورود مسافر سومین استان کشور هستیم و این نشان می دهد معرفی استان معرفی خوبی بوده است.

زارعی کوشا ادامه داد: شرایط جوی استان در این ایام تا حدودی مسافرت‌ها را با مخاطره روبرو کرد و در چند روز اول ۹نفر در استان جان خود را از دست دادن که قریب به اتفاق این حوادث نیر خطای انسانی و عدم احتیاط بوده است و امیدواریم تاپایان این ایام شاهدحوادث ناگوار دیگری نباشیم.

وی همچنین به برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قبل از سال جدید اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما در این جشن این بود که هر کدام ازکارکنان دولت که تمایل داشته باشند مبلغی ازدریافتی خود را برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کنند تا بتوانیم زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.

مسئولان در عمل مردم را ولی نعمت خود بدانند

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار کرد: بی شک مردم برای مشارکت نیاز به انگیزه دارند لذا مسئولان باید با خدمت رسانی مناسب، زمینه مشارکت مردم و تحقق شعار سال را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: همه ما به عنوان مسئول و خدمتگزار مردم، آستانه صبر و تحمل خود را بالاببریم و مردم را نه در شعار بلکه در عمل ولی‌نعمت خود بدانیم و اصل را بر مردم بگذاریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم در این جلسه به یوم الله ۱۲ فروردین و اشاره کرد و گفت: ۱۲‌ فروردین روز تثبیت جمهوری اسلامی است و با ابتکار امام راحل در این روز، جمهوری اسلامی به همه پرسی گذاشته شد لذا روز بسیار مهمی است که همه ما باید این روز را گرامی بداریم.

حجت الاسلام سید محمد سادات همچنین به روز قدس اشاره کرد و افزود: قریب ۶ماه است که بزرگترین تراژدی تاریخ بشریت در حال رقم خوردن است اما به فضل خدا شاهد یک اجتماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی هستیم و انتظار می رود امسال راهپیمایی با شکوهتری در روز قدس داشته باشیم.

وی با تاکید بر حضورگسترده مردم استان در این راهپیمایی گفت: در این راستا باید با برگزاری جلسات تبیینی، تبلیغات محیطی، صدور اعلامیه و بیانیه زمینه حضور گسترده مردم در روزی که متعلق به همه ازادیخواهان جهان است را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha