۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84703794
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم کمبود دارو در روسیه در پی تشدید تحریم‌های غرب

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84703794
تداوم کمبود دارو در روسیه در پی تشدید تحریم‌های غرب

تهران- ایرنا- با تشدید تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، گزارش ها حاکی از کمبود دارو به ویژه انواع حیاتی در این کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی حمله روسیه به اوکراین و آغاز تحریم های شدید غرب، روسیه با کمبود دارو مواجه شده است.

هشدار نسبت به کمبود دارو در این کشور در اوایل ماه مارس (اوایل اسفند) ابتدا از طریق پیام میان مردم رد و بدل می شد و سپس پای آن به رسانه های اجتماعی کشیده شد که از مردم این کشور می خواست پیش از شدت گرفتن تحریم های غرب، داروهای حیاتی و مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کارشناسان و مقامات بهداشتی در روسیه می گویند که کمبود دارو موقتی  بوده و به دلیل هجوم مردم برای خرید دارو و مشکلات لجستیکی برای تامین کنندگان به دلیل تحریم ها پدیدار شده است. اما برخی همچنان نگران ناپدید شدن دارو در بازار هستند.

پایگاه خبری "وراچی" که یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین روسیه برای کارکنان پزشکی است، در اواسط ماه مارس از بیش از سه هزار پزشک نظرسنجی کرد. انتشار نتایج این نظرسنجی نشان داد روسیه با کمبود بیش از ۸۰ نوع دارو روبرو است.

در سال ۲۰۱۴ و در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مقامات این کشور سیاست ترویج داروهای خود را با انواع وارداتی با هدف مقابله با تحریم های غرب در پیش گرفتند و از همان زمان کمبود برخی داروهای وارداتی به یک مشکل تبدیل شد.

همین امر سبب در پیش گرفتن برخی سیاست ها از سوی دولت شد و خرید دولتی دارو برای بیمارستان ها و کلینک های دولتی که ۸۰ درصد بازار دارویی روسیه را تشکیل می‌دهند در دستور کار قرار گرفت.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha