وجود مهارت اساس رونق اقتصادی، تولید و توسعه کشور است

سنندج-ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری کسب مهارت و تخصص را یکی از حسنات مورد تاکید دین و شریعت اسلام خواند و گفت: وجود مهارت پایه و اساس رونق اقتصاد، تولید و توسعه کشور است.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز دوشنبه در جریان دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سنندج اظهار داشت: پیامبران و علماء دینی همواره بر کسب فن و مهارت با توجه به نقش آن در سعادت و موفقیت مسلمانان در ابعاد گوناگون زندگی تاکید کردند.

وی افزود: مسلمان ماهر و متخصص علاوه بر اینکه می‌تواند در راستای کسب رزق و روزی حلال گام بردارد، نقش تعیین کننده‌ای هم در رشد و توسعه جامعه اسلامی خود و رفع نیاز کشورش به بیگانگان خواهد داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مقام معظم رهبری جوانان را موتور محرکه کشور در زمینه رشد و شکوفایی ایران اسلامی بیان کردند؛ بی شک آموزش های مهارتی در شکوفا کردن استعداد جوانان و تبدیل آنان به افرادی موثر و مفید برای کشور نقش مهمی دارد و این مهم موجب جلوگیری از انحرافات و کج روی‌ها در جامعه می شود.

ماموستا رستمی تلفیق علم و مهارت را گزینه‌ای مناسب برای رسیدن به پیشرفت در زمینه‌های مختلف کشور دانست و گفت: اگر به مهارت در کنار ثروت‌های خدادای کشور توجه ویژه شود می‌توان ایران اسلامی را در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار داد چرا که کشورمان با دارا بودن جوانان غیور و دلیر و با تجهیز به سلاح مهارت می‌تواند قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند.

وی دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ملموس ارزیابی کرد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خدمات خوبی را به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده است که در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق و گروه های مختلف مردم رد پای این خدمت و تلاش به وضوح قابل لمس است و این اقدامات شایسته تحسین است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این دیدار با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: این سازمان به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های مهارتی غیر رسمی در سطح کشور در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

فردین وکیلی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هم با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۱۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و بهره گیری از تیم های سیار مستقر در روستاها، زندان ها، سکونتگاه های غیررسمی، مراکز ترک اعتیاد و مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی و مراکز جوار دانشگاه توانسته است به خوبی به نیازهای آموزش مهارتی مردم پاسخ دهد.

وی چالش امروز جامعه را مدرک گرایی و عدم توجه مردم بویژه جوانان به مقوله مهارت و مهارت آموزی دانست و یادآور شد: در دنیای امروز که شاهد رشد سریع تکنولوژی و خدمات هستیم هر روز بر گستردگی مشاغل و نیازهای انسان ها به مشاغل نوین افزوده می شود لذا افراد باید مجهز به ابزار مهارت به عنوان کاربردی ترین ابزار جهت ورود به بازار کار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha