۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84659778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: ایجاد ۳۳ هزار شغل برای سال ۱۴۰۱ در کردستان هدفگذاری شده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ایجاد ۳۳ هزار و ۵۱۳ شغل برای سال آینده در استان کردستان هدفگذاری و مورد تعهد قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دو تعهد بزرگ دولت در این استان است، اظهار داشت: براساس برنامه دولت تا چهار سال آینده باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور احداث شود که سهم استان کردستان ۸۷ هزار واحد است.

وی افزود: برای دست یافتن به این تعهدات در بخش اشتغال و مسکن باید از قبل زمینه کار فراهم شده و برنامه ریزی لازم و گفتمان مشترک صورت گرفته باشد.

استاندار کردستان ادامه داد: کار بزرگ و سنگینی را پیش رو داریم اما با همت و ظرفیتی که در استان موجود است این امور را پیگیری می کنیم و امیداریم بتوانیم بیشتر از این تعهد را نیز محقق کنیم، در بحث اشتغال، راستی آزمایی و سختگیری‌های لازم را اعمال خواهم کرد چون نباید آمار نادرست به مردم بدهیم.

زارعی کوشا از مدیران استان نیز خواست با سرمایه گذاران همکاری های لازم را داشته باشند و موانع را از سر راه آنها بردارند تا از سرمایه گذاری در استان دلسرد نشوند.

وی یادآور شد: مشکلات زیرساختی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که باید با جدیت در جهت رفع این مشکلات تلاش کنیم تا چرخه تولید در استان بیشتر رونق بگیرد.

نرخ بیکاری کردستان ۱۰.۹ درصد است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال ۱۰.۹ درصد بوده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۱ درصد بوده است. سال گذشته در رتبه پنجم بیکاری کشور قرار داشتیم و امسال رتبه ما به دهم رسیده است. 

سید کمال حسینی افزود: بیشترین مزیت استان در بخش کشاورزی است که رتبه اول تولید توت فرنگی، رتبه دوم تولید گندم و رتبه چهارم تولید سیب زمینی را داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: سهم اشتغال استان در بخش صنعت ۹ درصد و در بخش خدمات ۶۵ درصد است اما تنها نیم درصد از منابع بانکی کشور به کردستان اختصاص دارد.

وی یادآور شد: در کارگروه اشتغال تعهدات خود را در بحث ایجاد اشتغال دنبال خواهیم کرد و از مدیران نیز همت مضاعفی را در این زمینه خواستاریم.

کارگروه اشتغال استان کردستان با حضور «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی و «امیر میمنت آبادی» معاون توسعه سازمان فنی و حرفه‌ای در شهر سنندج برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha