۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84704825
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

آیین جزء خوانی قرآن کریم در همدان برگزار می‌شود

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۱
کد خبر: 84704825
آیین جزء خوانی قرآن کریم در همدان برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری آیین جزء خوانی قرآن کریم همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: این مراسم معنوی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان و همچنین مساجد شهرستان های تابعه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بدون حضور مردم برگزار شد اما امسال با تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این آیین با حضور مردم برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی صدا و سیمای مرکز همدان مراسم جزء خوانی قرآن کریم به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان را برگزاری جلسات تبیینی و ترویجی در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: برپایی افطاری ساده و نیز مراسم اعتکاف دهه سوم ماه مبارک رمضان در مساجد استان از دیگر برنامه‌های استان در این ایام مبارک است.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: برپایی جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، تجلیل و تکریم از اساتید و مربیان قرآنی و برپایی مراسم احیا لیالی قدر در این ایام پیش بینی شده است.

وی از فعالیت مُبلغین بومی و اعزامی در مساجد تمامی بخش ها و روستاهای استان همدان خبر داد و افزود: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، گفتمان دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مُبلغان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: محور تمامی برنامه های اجرایی این اداره کل در راستای پیشبرد اهداف شعار سال و ایجاد گفتمان واحد فرهنگی در فضای استان است.

حجت الاسلام نظیری از برپایی اولین گردهمایی بزرگ مبلغان طلایه داران تبلیغ در استان همدان با عنوان "روایت امید" خبر داد و گفت: این برنامه در هفته گذشته با حضور بیش از ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر و در راستای توجه به اهمیت جهاد تبیین و تبلیغ چهره به چهره در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha