۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84708601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری درمانی از مزیتهای کردستان برای تقویت حوزه بهداشت و سلامت است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: یکی از مزیتهای استان برای تقویت حوزه بهداشت و سلامت، گردشگری درمانی است که برنامه‌ریزی لازم برای توسعه آن در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه پنجشنبه در بازدید از بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تامین پزشکان متخصص و فوق تخصص لازم برای استان، اظهار داشت: یکی از مزیتهای استان که برای آن برنامه ریزی شده، این است که گردشگری درمانی رونق یابد و این نیازمند این است که زمینه های جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص فراهم شود.

وی با بیان اینکه، کردستان ظرفیتهای بومی قابل توجهی در این زمینه دارد، تاکید کرد: اگر گردشگری درمانی تقویت شود مشوق و جذابیتی برای حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص خواهد بود که به عنوان اولویت آن را پیگیری و دنبال می کنیم.

استاندار کردستان در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا درباره تقویت سرانه فضای درمان در دیگر شهرستانهای استان هم اظهار داشت: در این حوزه کارهای خوبی در چند ماه اخیر انجام گرفته که در کامیاران پروژه شروع به فعالیت کرده و مجوز ماده ۲۳ بیمارستان قروه را گرفتیم.

زارعی کوشا ادامه داد: در بخش خصوصی و در مریوان کلینیک فوق تخصصی آغاز شده و در زمینه توریسم درمانی می تواند موفق عمل کند اما در حال حاضر درگیر مشکلات اعتبار و تسهیلاتی است و با قدرت به دنبال رفع آن هستیم.

وی تاکید کرد: حوزه بهداشت و درمان از حوزه های مهم است که زیرساخت های آن تقویت شود.

استاندار کردستان با اشاره به اصلاح مدیریت در استان، ادامه داد: روندی که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از قبل وجود داشت، باعث شده بود تا به هم ریختگی فضای مالی دانشگاه را شاهد باشیم و به دنبال اصلاح این روند هستیم.

زارعی کوشا گفت: در سه ماه گذشته توفیق خوبی در زمینه اصلاح این فرآیند داشته ایم و در پایان سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانست پرداختی های پرسنل خود را داشته باشد و بار مالی باقیمانده نیز باید به مرور مستهلک شود.

وی نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت، درمان و سلامت را عامل موثری برای اصلاح این بخش دانست.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به روند مطلوب ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهید قاضی سنندج، اظهار داشت: این طرح با همت سپاه در ۲ سال اخیر فعال شده و پیشرفت خوبی دارد و از آنجا که استانداردهای روز پزشکی در آن دیده شده، بهره برداری از آن امکان فوق العاده ای برای استان در حوزه سلامت و درمان خواهد بود.

زارعی کوشا اضافه کرد: در دو سه دهه گذشته، مجموعه شهید قاضی خدمات خوبی در استان داشته است و فعالیت آن در سطح بالاتر و بیمارستانی می تواند از حیث درمانی وضعیت استان را ارتقا دهد و تکمیل آن نیازمند اعتبار است.

به گفته استاندار کردستان، اعتبار تخصیصی در سفرهای استانی ریاست جمهوری بر اساس ضابطه به پروژه های ملی اختصاص می یابد، ولی تلاش خواهیم کرد که در سفر هیات دولت به کردستان، برای این طرح که بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اعتبار لازم تامین و به بهره برداری برسد.

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی شهید قاضی سنندج ۲۹ هزار و ۶۸۵ متر مربع مساحت دارد که بنای اصلی آن ۱۰ هزار و ۶۰ متر مربع است و تا به حال بیش از ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عملیات اجرایی این طرح در سه فاز از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که فاز سوم آن از سال ۱۳۹۷ بوده است و در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha