پیکر پدر شهید غنیمت‌پور در شاهرود تشییع و تدفین شد

شاهرود - ایرنا - پیکر جانباز سرافراز محمدعلی غنیمت پور پدر شهیدحسین غنیمت‌پور قهرمان شاخص ورزش کشور در رشته تکواندو ‌که بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفته بود روز پنجشنبه در شاهرود تشییع و تدفین شد.

به گزارش ایرنا، جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان شاهرود، فرماندهان نظامی و انتظامی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه این شهر و بسطام، تعدادی از تکواندوکاران و مردم در آیین تشییع و تدفین محمدعلی غنیمت پور شرکت کردند.  

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهرود در حاشیه این آیین گفت: پیکر پدر سردار شهیدحسین غنیمت‌پور از شهدای شاخص ورزش کشور در قطعه ایثارگران آرامستان این شهر به خاک سپرده شد.

حمیدرضا رضایی با بیان اینکه محمدعلی غنیمت‌پور معروف به «اوستا محمد تهرانی» از معماران خوش نام تهران بود، افزود: وی جانباز ۲۵ درصد جنگ تحمیلی بود که روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱  به دیدار حق شتافت.

 وی با اشاره به اینکه پدر شهید سردار غنیمت‌پور متولد ۲۵ دیماه سال ۱۳۰۹  تهران بود و در عملیات خیبر و کربلای ۵ با حملات شمیایی دشمن مجروح شد، تاکید کرد: غنیمت پور دارای ۲ فرزند پسر و سه فرزند دختر است.

تولد تا شهادت سردار غنیمت پور

شهیدحسین غنمیت‌پور آبان ماه ۴۱ در تهران متولد شد که پس از آشنایی با شهید نواب صفوی به مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت. وی در سن ۶ سالگی از سال ۱۳۴۷ به همراه خانواده در شاهرود ساکن شدند.

حسین از زمان تحصیل در مدرسه راهنمایی مخفیانه اعلامیه‌های امام راحل را به خانه می آورد و مطالعه می کرد و پس از آن در دوران دبیرستان نیز در تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد.
پس از انقلاب هم به سپاه ملحق شده و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان یک بسیجی به جبهه رفت و  از فرماندهی دسته تا فرمانده گردان شد. سردار شهید حسین غنیمت پور در عملیات های والفجر یک، سه، چهار و هشت، عملیات خیبر و عملیات های کربلای یک، چهار و پنج حضور داشت.
 

فعالیت‌های شهید غنیمت پور در عرصه ورزش
شهید غنیمت پور از ابتدای انقلاب هم زمان با درس خواندن با نام نویسی در باشگاه رزمی به تمرین تکواندو پرداخت.

وی کمربند آبی دان چهار را در سال ۶۰ کسب کرد و پس از آن هم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و هم در ورزش تکواندو به مبارزه پرداخت.

غنیمت‌پور به دلیل توانمندی‌هایش به عنوان رئیس هیات تکواندوی شهرستان شاهرود انتخاب شد.
حسین در سال ۶۴ برای شرکت در آزمون فدراسیون تکواندو به تهران رفته و کمربند قرمز این رشته را دریافت کرد در همان زمان ریاست وقت فدراسیون به تعریف و تحسین وی پرداخت.
وی با برنامه ریزی، برای پیشرفت این رشته ورزشی در شاهرود تلاش فراوانی کرد. برگزاری مسابقات باشگاهی تکواندو ، فرستادن مربی های شاهرودی برای شرکت در کلاس های داوری و مربی گری فدراسیون و فرستادن تیم های جوانان و نوجوانان شاهرود به رقابت های کشوری برای نخستین بار در شهرستان از جمله این اقدامات وی بود.
شهید غنیمت پور در نهایت در سال ۶۵ مدتی پیش از شهادت موفق به گذراندن دان یک تکواندو شده و کمربند مشکی را بر کمر بست.

طواف پیکر شهید در مشهد مقدس

پیکر شهید غنیمت پور پس از طواف زیر گنبد طلای امام رضا (ع) در شاهرود مدفون شد اطرافیان و هم رزمان شهید غنیمت پور از عشق و دلدادگی این قهرمان ملی به ائمه اطهار (ع) بسیار یاد می کنند.

 به گفته آنان ارادت قلبی حسین به امام غریبان بارها او را از جبهه به مشهد کشانده تا برای ساعاتی در حرم مطهر به زیارت پرداخته و بلافاصله باز گردد.
پس از شهادت نیز آنگاه که همه به دنبال یافتن پیکرش بودند، از مشهد خبر می رسد حسین به اشتباه با شهدای این شهر همراه شده و زیرگنبد طلای امام هشتم (ع) طواف کرده است.
شهید غنیمت پور ۲۴ دی ماه ۶۵ در عملیات کربلای پنج، به وسیله ترکش خمپاره در منطقه ی شلمچه آسمانی شد. این ترکش در زمانی که سوار بر موتور پشت دیگر هم رزمش نشسته بود، ابتدا سینه حاج حسین رضوانی را شکافت تا بر قلب حسین غنیمت پور بنشیند.این حسین شهید شد و آن حسین دیگر  به مقام جانبازی نایل گشت.

اهدای نشان های قهرمانان ملی و بین المللی تکواندو به خانواده شهید

نخستین بارآبان ماه سال ۱۳۹۷، محمدعلی خسروی، قهرمان ۱۷ ساله المپیک جوانان جهان در رشته تکواندو  با حضور در خانه پدر شهید غنیمت پور نشان طلای خود را به خانواده این شهید دفاع مقدس تقدیم کرد.پس از اصابت ترکش، این دومین نشان قهرمانی است که بر سینه حسین می درخشد.

زنان و مردان تکواندوکار جوان بسیاری نشان های قهرمانی ملی و المپیکی خود را به نشان گرامی داشت یاد وخاطره  شهیدان و مدد گرفتن از آنها در مبارزات تکواندوی خود برای تکریم و تعظیم خانواده شهید غنیمت پور به آنها اهدا کردند.

هادی خالقیان تکواندوکار جوان وارزنده شاهرودی نیز تاکنون نشان قهرمانی خود در مسابقات آسیایی، ملی و کارگران کشور رابه خانواده این شهید و شهید ابوالفضل عبدیان تقدیم کرد.

تاکنون  از پویا نمایی شهید حسین غنیمت‌پور و تمبر یادبود شهدای شهرستان رونمایی شده است.

پیکر محمد غنیمت‌پور پدر شهید سردار حسین غنیمت پور در قطعه  ایثارگران وادی السلام شاهرود مدفون و آرام گرفت.

مردم شهیدپرور شاهرود در نهضت امام خمینی (ره)  دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) بیش از یک هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha