۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84708345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های شهرک صنعتی پیشوا امسال تکمیل می‌شود

۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84708345
زیرساخت‌های شهرک صنعتی پیشوا امسال تکمیل می‌شود

تهران - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا گفت: به منظور سهولت استقرار صاحبان صنایع، زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک صنعتی پیشوا امسال تکمیل می‎شود.

به گزارش ایرنا، ابراهیم تاجیک نوری روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: با وجود آن که شهرستان پیشوا با دارا بودن هزاران هکتار اراضی زراعی، به عنوان منطقه‌ای کشاورزی محسوب می‌شود ولی توسعه فعالیت‌های صنعتی در شهرک صنعتی پیشوا می‌تواند زنجیره تولید در این منطقه را تکمیل کند.

وی افزود: شهرک صنعتی پیشوا با برخورداری از ظرفیت‌های مناسبی از جمله همجواری با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد و محور ترانزیتی شرق کشور، از مزیت‌های فراوانی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی این امر مستلزم ایجاد بستر مناسب و تأمین کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز تولید کنندگان است.

تاجیک نوری گفت: از آنجا که تصفیه‌خانه از جمله زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز ایجاد یک صنعت است، احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی با جدیت دنبال می‌شود و تکمیل زیرساخت‌های اساسی شهرک صنعتی در بخش ایمنی، حفاظت، شریان‌ها و ارتباطات امسال با قید فوریت اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع اقتصاد از چنان اهمیتی در جامعه برخودار است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر همواره بر توجه به این حوزه تأکید داشته و شعار سال را بر همین مبنا انتخاب و نقشه راه را برای همگان ترسیم کرده‌اند.

تاجیک نوری افزود: به منظور پیگیری و اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، روز معینی در هفته برای بازدید از مجموعه‌های تولیدی شهرستان پیشوا در نظر گرفته می‌شود تا مشکلات نه فقط در جلسات ستاد تسهیل، که در محل واحد تولیدی بررسی و رفع شود.

وی گفت: تولید مد نظر در نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به معنی تولید داخلی و به مفهوم بومی بودن آن است؛ تولید باید مبتنی بر دانش و فناوری بوده و موجب افزایش بهره‌وری و منتج به اشتغال شود.

سرپرست فرمانداری پیشوا تأکید کرد: مسئولان پیگیری مشکلات تولید را محدود به جلسات نکنند و تمام وقت و تلاش خود را برای این مهم به کار گیرند و در تمامی امور، برنامه‌های خود را در حوزه تولید دانش‌بنیان، تدوین و ارائه دهند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در حوزه کشاورزی مشخصا بر تولید کالاهای استراتژیک تاکید دارند و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که در تولید این محصولات خودکفا بوده و نیازمند دیگر کشورها نباشیم.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha