۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84708475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار اردستان: امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار صرف مدیریت شهری می‌شود

کاشان - ایرنا - شهردار اردستان گفت: اعتبار مالی مصوب امسال شهرداری ۲۶ میلیارد تومان شامل ۱۴ میلیارد تومان عمرانی و ۱۲ میلیارد تومان جاری است.

به گزارش ایرنا، مصطفی ابراندوست روز پنجشنبه در نشست خبری که با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهردار و ششمین شورای اسلامی شهر، شهرداری اردستان را با بدهی حدود ۱۱ میلیارد تومان تحویل گرفتند که‌ فعالیت‌های صورت گرفته به پرداخت بخشی از این بدهی‌ها منجر شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر در ابتدای فعالیت به دلیل تغییرات متعدد اعضای شورای شهر آرامش لازم را نداشت و تمامی فعالیت چند ماه اخیر شهرداری صرف پرداخت کردن بخشی از بدهی‌های قبلی شده است.

شهردار اردستان با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای زیباسازی و شادابی چهره شهر و توسعه فضای سبز در زمان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: رنگ‌آمیزی ۲۵ هزار متر جدول خیابان‌ها با اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان، رنگ‌آمیزی ۱۴۰ تیر پایه روشنایی خیابان امام خمینی(ره) و قیام با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان، خط‌کشی خیابان به طول ۱۲ هزار متر و ۱۳ محل عابر پیاده و ساخت ۱۰ سرعت‌گیر از جمله اقدام‌های انجام شده است.

شهردار اردستان درباره نحوه همکاری شهرداری با ستاد خدمات سفر اظهار داشت: در نشست مرتبط با این موضوع در فرمانداری مقرر شد ایستگاه سلامت در سه نقطه شهرستان و در مسیر جاده ترانزیت روبروی شهر مهاباد، مجتمع بین راهی باران روبروی پلیس راه اردستان و روبروی ظفرقند در مجتمع بین راهی پردیسان برپا، از مسافران نوروزی استقبال و به آنان خدمات دهی شود و شهرداری نیز همکاری لازم را با آنها داشته است.

ایراندوست، تهیه و نصب بنر ویژه نوروز و راهنمای مسافر، استقرار کانکس، پذیرایی از مسافران در محل شهرداری و همکاری و مساعدت با آموزش و پرورش برای خدمات دهی و اسکان مسافران نوروزی را از دیگر اقدام‌های انجام شده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات لکه‌گیری خیابان‌ها و معابر اصلی از نیمه دوم اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد، اظهار داشت: ۶۰۰ تن آسفالت در این طرح به مصرف رسیده، یک هزار و ۵۰۰ لامپ، ۵۰۰ عدد طلق فرسوده چراغ های روشنایی تعویض گردیده و درصدجدول گذاری ۸۰ درصد بلوار شهید سلیمانی انجام شده است.

شهردار اردستان خاطر نشان کرد: وضعیت آسفالت خیابان های اردستان در شان مردم این شهر نیست که برای رساندن آن را به وضعیت قابل قبولی برسانیم به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ایراندوست به موضوع تجهیز و آماده‌سازی ماشین‌آلات آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: در این ارتباط ۲۱۰ میلیون تومان هزینه شده، ۸۰ میلیون تومان هزینه تعمیر ست آتش‌نشانی شده، ۸۰ میلیون تومان هزینه تعمیر لودر و ۱۵۰ میلیون تومان نیز هزینه خودرو جاروب کن شده، همچنین پنج دستگاه سطل زباله با اعتبار حدود ۲۰ میلیون تومان خریداری و در محل های مورد نیاز مردم
نصب شده است.

شهردار اردستان گفت: شهرداری با توجه به وضعیت بودجه و شرایط مالی که داشت و با توجه به بازخوددهایی که از مسافران و میهمان نوروز گرفته شد، عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش در نوروز داشته است، البته اطمینان داریم‌کمبودهایی وجود داشته که تلاش خواهیم کرد برای سال های آینده برطرف شود.

رفع مشکلات شهری با همکاری رسانه‌ها

رییس شورای اسلامی شهر اردستان نیز با اشاره به لزوم تعامل مناسب و مستمر مدیریت شهری با اهالی رسانه گفت: انتظار می‌رود خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای علاوه بر پرداختن به ضعف‌ها و مشکلات شهری، به نکات مثبت نیز توجه داشته باشند و نسبت به انعکاس این موارد نیز اقدام کنند.

منصور عالیشان افزود: انعکاس فعالیت‌ها و توجه به نکات مثبت سبب امیدآفرینی در جامعه می‌شود، از این رو امید می‌رود اهالی رسانه همکاری موثر و مفیدی با شهرداری و شورای شهر اردستان داشته باشند و در عین حال مشکلات مردم را نیز به اطلاع مسوولان برسانند.

سند چشم‌انداز مناسب برای رفع مشکلات در شهرداری اردستان وجود ندارد

همچنین نایب‌رییس و سخنگوی شورای شهر اردستان گفت: با بازخوردهایی که از رسانه‌های شهر و میهمانان نورزی گرفته شده، عملکرد شهرداری اردستان در نوروز گذشته موفقیت‌آمیز نبوده و مدیریت شهری هنوز نتوانسته برای مناسبت‌های ملی و اجتماعی به گونه‌ای عمل کند که حال عمومی مردم تغییر کند.

معین مهدانیان با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کارکنان شهرداری به شدت کاهش پیدا کرده و حس بی تفاوتی در مدیریت شهری در حال افزایش است، افزود: شهردار اردستان برای اینکه بتواند وضعیت ناپسند موجود را نداشته باشد باید یک سری تغییراتی را در کارکنان خود انجام دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری اردستان باید برای سال جدید برنامه‌های متعددی در راستای نشاط اجتماعی داشته باشد و امروز در همه شهرها برای بالا بردن فرهنگ عمومی مردم هزینه می‌شود، اما این موضوع در اردستان وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر اردستان تصریح کرد: اگر قرار است این شهر به سمت رشد و پویایی مدیریت شهری حرکت کند باید یک سند تحول و چشم‌انداز ۱۰ ساله در شورای شهر تصویب شود.

مهدانیان، نبود سند چشم‌انداز در شهرداری اردستان را علت اصلی عدم ساماندهی و رفع مشکلات این شهر و روزمرگی اقدام‌های انجام‌شده دانست و تصریح کرد: اگر سند چشم‌اندازی در این زمینه وجود داشت که بر پایه آن حرکت می‌شد طی سال‌های آینده بسیاری از مشکلات و نیازهای مردم رفع می‌شد.

استیضاح شهردار اردستان در دستور کار شورای شهر است 

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اردستان نیز با بیان اینکه اکثریت اعضای شورای شهر اردستان از عملکرد شهردار اردستان رضایت ندارند گفت: از زمان شروع بکار شهردار جدید شاهد یک سری قانون شکنی‌هایی از سوی شهرداری هستیم که برخی از اعضای شورای شهر اعتراض خود را در این خصوص بارها بیان کردند.

سیدحسین صمیمی افزود: باتاسف شاهدیم برخی از خدمات شهرداری اردستان برای برخی افراد فعال انتخاباتی برخی از اعضای شورای شهر انجام می‌شود، در صورتی که خدمات مدیریت شهری باید برای عموم مردم و بدون نگاه سیاسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی انتقادهایی که به شهرداری اردستان می شود قابل قبول است، ادامه داد: شهردار فقط از یک نفر از اعضای شورای شهر حرف شنوی دارد و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در مدیریت شهری شده، شورای شهر در حال تنظیم سوال‌هایی از شهردار اردستان است که اگر شهردار نتواند به آن‌ها پاسخ دهد موضوع استیضاح شهرداردر دستور کار قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر اردستان با بیان اینکه عملکرد شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و شهردار باید نسبت به این عملکرد پاسخگو باشد، تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید جوابگوی آرایی که از مردم گرفتند باشند و بنده در امور مدیریت شهری با فردی شوخی ندارم.

اردستان ۱۶ هزار نفری با وسعت ۶۷۰ هکتار در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌ شرقی اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha