۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84709196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری: هنر از ابزارهای عمل به جهاد تبیین است

شهرکرد- ایرنا- رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری پرچمداری انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه این نهاد انقلابی دانست و گفت: هنر به عنوان یکی از ابزارهای اصلی عمل به جهاد تبیین است.

احسان قائدی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی، جهاد تبین را فریضه‌ای قطعی و فوری دانست و تاکید کرد: برای حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان ۲ وظیفه مهم شامل تقویت نیروهای توانمند استانی در راستای فعالیت‌های هنری و تولید محتوای جریان‌ساز و پیش‌رونده با محوریت زیست‌بوم استان در دستور کار است.

وی افزود: امروز برخی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه شده و تنها با نگاه فرهنگی مسوولان قابل رفع است.

قائدی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را مهمترین موضوع اولویت‌دار استان در فضای فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: مطالبه‌گری این اولویت، در شهرستان‌های استان با هدف رشد فضای فرهنگی و ارتقای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی ضروری است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بودجه فرهنگی و هنری در کشور و استان قابل‌توجه نیست و با کمبود مواجه است.

وی معرفی چهره برتر هنر سال ۱۴۰۰ را یکی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی دانست و گفت: سال گذشته تولیدات و آثاری تهیه و همزمان با هنرمندان بسیاری همکاری شده است.

قائدی تاکید کرد: در این راستا از هر واحد هنری، یک نامزد در هفته هنر انقلاب مشخص و از بین آن‌ها چهره هنر برتر سال براساس شاخص‌ها و ویژگی‌ها معرفی می‌شود.

وی مسجدمحوری را از مهمترین برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: هسته‌های نمایش و سرود محلات با محوریت مسجد فعال می‌شود و در هفته هنر تئاتر، فعالان مسجد در شهرستان‌های لردگان، فارسان  و بعضی از روستاهای استان اجرا دارند.

قائدی تصریح کرد: با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه قاب مهربانی در استان افتتاح و تمامی درآمدهای مربوط به فروش آثار آن برای کمک به آزادسازی زندانیان و خانواده‌های آنان اختصاص داده می‌شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha