۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84710403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لندن بار دیگر صحنه تظاهرات فعالان محیط زیست شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84710403
لندن بار دیگر صحنه تظاهرات فعالان محیط زیست شد

لندن – ایرنا – هزاران تن از فعالان زیست محیطی روز شنبه در ادامه اعتراض به تغییرات آب‌وهوایی و گرمایش زمین در مرکز لندن دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، معترضان در این حرکت اعتراضی در منطقه هایدپارک تجمع کرده و شعارنوشته‌هایی را در خصوص ضرورت پایان دادن به سوخت‌های فسیلی حمل می‌کنند. روی برخی از پلاکاردها نوشته است: وضعیت در زمین اضطراری است و مصرف نفت را متوقف کنید.  کودکان و نوجوانانی هم که در این تظاهرات حضور دارند شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کنند که نوشته است: من به‌خاطر شما و نجات سیاره‌مان اینجا هستم.

این تظاهرات از سوی گروه قیام علیه انقراض سازمان‌دهی شده که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهند که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

گروه قیام علیه انقراض در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد تا یکی از بزرگترین اعتراضات خود را در لندن به منصه ظهور بگذارد. آن ها دیروز هم در پل معروف «تاور بریج» که یکی از دروازه‌های اصلی مرکز لندن بشمار می‌رود تجمع کرد و ترافیک سنگینی را در نخستین ساعات کاری روز ایجاد کردند.

پلیس لندن در جریان تظاهرات سال‌های قبل صدها فعال محیط زیست را به دلیل اخلال در نظم عمومی دستگیر کرده است اما معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

در تظاهرات امروز ون های پلیس و افسران سوار بر اسب در اطراف جمعیت گشت می زنند، اما حضور پلیس کمرنگ به نظر می رسد. معترضان هم‌اکنون در حال راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی لندن هستند و ترافیک سنگینی ایجاد شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر فعالان زیست محیطی را عده‌ای انسان‌های «خشک بی‌مسئولیت» نامید که «مانع زندگی عادی مردم شده‌ و به اقتصاد آسیب جدی می‌زنند.» وی بر همین اساس اختیارات پلیس را برای برخورد با معترضان افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha